Actualizat ianuarie 30th, 2025 8:15 PM
dec. 22, 2017 Andrei Şandor Actualitate 0 2550 vizualizari
33 de scaune şi 66 de locuri în picioare. Este capacitatea de transport a „noilor” tramvaie pe care OTL le-a achiziţionat din Germania. Berlinezii ne-au (mai) vândut 10 garnituri fabricate acum aproape 30 de ani şi care au fost modernizate la finalul anilor 90. Pe lângă confortul destul de mare şi sistemul de uşi care se deschid la apăsare de buton, un atu al tramvaielor Tatra KT4D aduse din Germania este că pot recupera cel puţin 27% din energia electrică în regim de frânare. Deci, practic, consumă mai puţin curent decât garniturile orădene care nu sunt aşa deştepte. La depoul OTL, vineri (22 decembrie), prezentarea acestor mijloace de transport în comun (n.b.: încă nu au sosit toate cele 10 garnituri) a fost făcută de managerul Viorel Pop şi de viceprimarul Mircea Mălan. Acesta din urmă a precizat că Municipalitatea este interesată să ofere servicii cât mai bune de transport public de călători, mai ales în condiţiile în care lucrează la prelungirea liniilor de tramvai şi având în vedere că merge pe ideea încurajării utilizării tramvaielor (şi autobuzelor). Edilul spune că se doreşte şi o nouă achiziţie de alte 20 de asemenea tramvaie modernizate din Germania, respectiv se încearcă accesarea de bani europeni pentru cumpărarea de tramvaie noi. Directorul general Pop a menţionat că un tramvai Tatra adus acum la Oradea a costat 25.000 de euro, preţ bun la care se adaugă taxa de transport de 10.000 de euro/bucată. De ce un tarif atât de piperat pentru aducerea mijloacelor de transport la Oradea? Pentru că a fost vorba despre transporturi agabaritice, lungimea garniturilor berlineze impunând acest preţ al „călătoriei”. Cu tot cu bări de tracţiune, un astfel de tramvai se întinde pe 19,054 metri, cu vreo 6 metri peste lungimea unui trailer clasic destinat unor asemenea transporturi. Jurnaliştii prezenţi la conferinţa de presă de azi au avut ocazia să se şi plimbe un pic cu noua „bijuterie” a „coroanei” societăţii de transport, pe ruta depou – buclă Nufărul – retur. Cel puţin în cursa „inaugurală”, tramvaiul era încălzit cum trebuie, iar călătorii au putut să se convingă de confortul scaunelor (destul de recent schimbate / recondiţionate), dar şi de eficienţa sistemului de sonorizare din interior, care permite ca vatmanul să comunice cu pasagerii. Urmează ca, în cel mai scurt timp, OTL să efectueze toate formalităţile necesare pentru ca, de la 1 ianuarie, noile tramvaie second-hand să poată ieşi pe traseele din oraş.
ian. 30, 2025 0
ian. 30, 2025 0
ian. 30, 2025 0
ian. 30, 2025 0
ian. 30, 2025 0
ian. 30, 2025 0
ian. 30, 2025 0
ian. 30, 2025 0