Actualizat noiembrie 23rd, 2024 9:40 PM
ian. 20, 2021 Adrian Popa Actualitate, Administrație 0 1358 vizualizari
Consiliul Județean Bihor, vot favorabil pentru varianta 3 a Centurii Aleșd
Consiliul Județean a avizat astăzi, în cadrul ședinței extraordinare, cea de-a treia variantă a traseului pentru șoseaua de centură Aleșd, votată și de către consiliul local al orașului Aleșd. Varianta 3, cu o lungime de 5,9 kilometri, este cea recomandată de proiectant după ce a obținut, în urma unei analize multicriteriale, cel mai mare punctaj, fiind investiția cu cele mai reduse costuri, realizabilă în termenul cel mai scurt și cu cele mai mici cheltuieli de întreținere și operare.
„Varianta 3 are o zonă critică pe o lungime de 520 de metri unde, în spatele cartierului de blocuri din Aleșd, traseul variantei ocolitoare trece printr-o zonă care s-a configurat în ultimii ani ca zonă de locuit. Sunt 21 de case construite sau în construcție, de o parte și de alta a acestei porțiuni, care nu sunt atinse de traseu, dar traseul se suprapune pe o zonă care ar fi fost gândită ca o zonă exclusiv urbană, nu de tranzit. Pe bună dreptate, oamenii care locuiesc pe această stradă vor avea un trafic mult mai mare față de ce au acum, vor avea un nivel de zgomot ușor mai ridicat, aceasta este realitatea, dar câștigurile pentru toți locuitorii orașului Aleșd și pentru cei aflați în tranzit sunt incomparabil mai mari și oriunde ne-am gândi să facem o variantă sau alta, nu există nicăieri o zonă cu un impact mai mic”, a precizat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va face o nouă analiză multicriterială pentru variantele 2 și 3, în urma căreia va fi aprobat traseul final. Următoarea etapă va fi realizarea studiului de fezabilitate.
„Realizarea studiului de fezabilitate va dura aproximativ 3 luni, după care, obținându-se toate avizele necesare, vom trece la aprobarea indicatorilor, la aprobarea coridorului de expropieri, la depunerea cererii de finanțare. Întrucât această investiție este cuprinsă în lista de proiecte, are finanțarea asigurată din fonduri europene. Respectând toate aceste proceduri, în vara acestui an estimăm că am putea demara procedura de licitație pentru selectarea unei echipe de proiectare și execuție, în așa fel încât să putem avea realizată această centură până la finalul anului 2023. Finanțarea va fi asigurată din fonduri europene”, a explicat Ilie Bolojan.
În conferința de presă, președintele Consiliului Județean a mai precizat că a obținut un acord de principiu de la Ministerul Apărării Naționale pentru definitivarea variantelor de traseu pentru centura Beiuș. Acestea vor să fi prezentate public la începutul lunii februarie.
Proiectul drumului expres Oradea – Arad, în linie dreaptă
Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor, a anunțat marți că studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru drumul expres Oradea – Arad vor fi realizate în comun de către Consiliile Județene Bihor și Arad și primăriile Oradea și Arad.
„Valoarea acestei licitații se va ridica la 10 milioane de euro, din care 40% reprezintă valoarea studiului de fezabilitate, 10% reprezintă asistența tehnică pe perioada derulării proiectului, iar 50% – valoarea proiectului tehnic, inclusiv partea de autorizație de construcție. Ca atare, perioada pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic ar fi de 20 de luni, din care 10 luni va fi durata estimată de realizare a studiului de fezabilitate, timp în care va fi scrisă și cererea de finanțare. Imediat ce studiul de fezabilitate va fi aprobat de către cele patru unități administrativ-teritoriale și de către Ministerul Transporturilor, vom depune cererea de finanțare. Proiectul este prins în finanțare, dar e o procedură care trebuie respectată. În paralel cu realizarea proiectului tehnic vom rezolva și avizele, analizele cost-beneficiu și toate documentațiile, în așa fel încât după 20 de luni să putem demara procedura de licitație pentru execuția efectivă a lucrărilor. Am putea ca la finalul acestei luni sau la începutul lunii februarie, licitația pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic să fie publicat pe SICAP, iar termenul de ofertare este de 35 de zile de la data publicării. Asta înseamnă că la jumătatea lunii martie am putea avea firma câștigătoare.”, a precizat preșdintele CJ Bihor.
Conform proiectului, drumul expres Oradea-Arad va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulație pe sens pe o distanță de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanță de 43,5 km și profil de drum expres cu două benzi de circulație pe sens pe 76,4 kilometri. Proiectul include și realizarea a 5 drumuri de legătură cu profiluri diferite, realizarea a 66 de poduri, pasaje sau viaducte și a 12 noduri rutiere.
aug. 27, 2024 0
aug. 06, 2024 0
iul. 29, 2024 0
iul. 15, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 22, 2024 0