Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
iun. 28, 2010 Andrei Şandor Auto 0 1124 vizualizari
Motorul de 1,4 TSI al celor de la Volkswagen are câţiva ani la activ şi face parte din strategia numită „downsizing”,ce presupune micşorarea cilindreei şi apelarea la supraalimentare pentru un nivel bun de putere. Acest motor foloseşte tehnologia „Twincharger”, adică este supraalimentat şi cu compresor mecanic şi cu turbocompresor. Germanii îl folosesc în mai multe versiuni de putere, pe o gamă largă de modele din grupul VW, iar în varianta cea mai puternică produce 180 CP. Consumul mediu este de doar 6,2 litri, pe modelul VW Golf, cu cutia DSG.
Premiul pentru cel mai bun motor nou al anului a revenit propulsorului de 1,4 litri MultiAir al grupului Fiat. Acesta foloseşte o tehnologie patentată de Fiat, care ajută la obţinerea unor performanţe bune, combinate cu scăderea consumului. Montat pe Alfa Romeo MiTo, motorul turbo de 170 CP permite obţinerea unui consum mediu de doar 6 litri/100 km.
Mercedes a primit premiul pentru „motorul de performanţă al anului” pentru unitatea V8, de 6,2 litri, care produce 525 CP şi 630 Nm.
„Motorul ecologic al anului” merge la Toyota pentru unitatea de 1,8 litri, combinată cu motorul electric, de pe modelul Prius, un premiu logic, în condiţiile în care Prius este cel mai eficient hibrid de pe piaţă.
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 14, 2024 0
iul. 12, 2024 0
iul. 05, 2024 0
iun. 14, 2024 0