Actualizat noiembrie 20th, 2024 11:58 PM
feb. 08, 2017 Andrei Şandor Actualitate, Politică 0 1913 vizualizari
Cu doar 161 de voturi „pentru”, 33 de „abțineri” și 8 voturi „împotrivă”, moțiunea de cenzură depusă de PNL, USR și PMP contra Guvernului Grindeanu a căzut. Parlamentul a dezbătut și votat moțiunea în cursul zilei de miercuri, 8 februarie. Potrivit site-urilor de știri centrale, numărul senatorilor și deputaților prezenți a fost 432. Și-au exprimat votul 202 demnitari. Se pare că majoritatea reprezentanților partidelor care susțin Executivul actual – PSD, ALDE, UDMR și minoritățile altele decât cea maghiară – au adoptat cunoscuta metodă a fostului PDL de a nu se prezenta la urnele din Parlament. Având în vedere că ar fi fost nevoie de minimum 233 de voturi pro-moțiune pentru ca Guvernul României să cadă, acțiunea politică de azi a Opoziției rămâne doar un exercițiu de imagine. Dar unul obligatoriu, după cum consideră unii analiști politici, în contextul evenimentelor din ultimele zile.
foto – pressalert.ro
Iată textul moțiunii „Guvernul Grindeanu – Guvernul Sfidării Naționale. Nu legalizați furtul în România!” (sursa: Hotnews):
„In 11 decembrie 2016, romanii ne-au ales sa le reprezentam interesele in forul legislativ al tarii, avand credinta ca noi, toti cei care astazi formam Parlamentul Romaniei, vom actiona numai in interesul lor, al romanilor. De altfel, a trecut un pic mai mult de o luna de cand ne-am angajat prin juramant sa ne indeplinim cu onoare si fidelitate mandatul incredintat de poporul roman.
De aceea, nu putem asista impasibili la atentatul pe care Guvernul PSD al domnilor Dragnea si Grindeanu il pregatesc romanilor prin adoptarea unor acte normative prin care se urmareste modificarea codului penal si de procedura penala precum si gratierea unor pedepse.
Sub masca respectarii unor decizii ale unor instante interne sau internationale, Guvernul girat de domnii Dragnea si Tariceanu, lovesc in ceea ce inseamna siguranta romanilor si a intereselor lor legitime.
In sedinta de marti noaptea simultan, Guvernul a comis un abuz in serviciu si s-a salvat pe sine de urmarile penale ale acestei fapte. Cuprinsul ordonantei pentru modificarea codurilor penal si de procedura penala contine dovada: prin acest act normativ se dezincrimineaza favorizarea faptuitorului prin emiterea, aprobarea sau adoptarea de acte normative. Ajutorul dat faptuitorului in scopul impiedicarii sau ingreunarii cercetarilor intr-o cauza penala, tragerii la raspundere penala, executarii unei pedepse sau masuri privative de libertate se pedepseste cu inchisoare de la 1 la 5 ani sau cu amenda. Guvernul si-a asigurat astfel spatele fata de marsavia comisa la ceas de noapte prin introducerea acestui paragraf. Am vrea sa credem ca unii dintre membrii guvernului nu au dorit sa voteze proiectele privind gratierea si dezincriminarea unor fapte penale fara asigurari ca nu vor raspunde penal. Aceasta este dovada ca in momentul adoptarii au avut reprezentarea faptului ca savarsesc o infractiune in favoarea membrilor de partid si a clientelei politice.
Principalul argument invocat de Guvern, in emiterea unui act normativ referitor la gratierea unor pedepse, este acela al supraaglomerarii din inchisorile romanesti si respectarea drepturilor omului. In realitate, suntem in fata unor acte normative menite sa exonereze si sa faca scapati o serie de lideri politici ai PSD-ALDE, care au primit condamnari din partea instantelor romanesti.
In ultimele luni, au existat discutii in diferite zone ale politicului din care reiesea clar intentia PSD de a initia demersul adoptarii acestor acte normative prin care se dorea dezincriminarea unor fapte de coruptie sau asimilate acestora si gratierea unor persoane condamnate. In diferite ocazii, reprezentantii PSD au promis unor oficiali locali ori judeteni care aveau probleme cu legea sau care aveau dosare in diferite faze judiciare ca odata ajunsi la putere vor adopta aceste masuri.
Iata ca, toate aceste zvonuri au fost confirmate, iar societatea romaneasca a fost inselata, cetateanul fiind pus in situatia de a fi mintit de catre cei carora le-a acordat votul de incredere.
Motivatia privind urgenta adoptarii unor masuri pentru scaderea numarului de detinuti, intrucat CEDO a cerut inca din anul 2012 statului roman sa remedieze conditiile inumane din penitenciare si suprapopularea acestora, nu sta in picioare daca avem in vedere datele comunicate chiar de catre Administratia Nationala a Penitenciarelor, care arata ca argumentele invocate de Guvernul Grindeanu sunt eronate. Astfel, potrivit datelor provenite de la aceasta institutie, supraaglomerarea ca fenomen este in scadere, iar cifrele demonstreaza ca acest efect este unul consistent. In ultimii 10 ani numarul detinutilor a scazut de la aprox. 48.000 la aprox. 27.000. In acest context, reprezentantii ANP apreciaza ca supraaglomerarea va scadea in maxim 4 ani daca planurile existente vor fi finantate si implementate. Potrivit acelorasi surse, rata mortalitatii in penitenciare este de 3,5 la mia de detinuti, in timp ce rata mortalitatii in Romania este de 11 la mia de locuitori.
Domnule Prim Ministru,
Stim ca sunt probleme reale in sistemul penitenciar romanesc, insa acestea trebuie sa fie rezolvate intr-un mod transparent si responsabil!
Nu este corect sa exploatati aceasta situatie in interesul unui grup restrans de politicieni care au fost condamnati pentru coruptie.
Dovada clara a faptului ca in realitate coalitia PSD-ALDE nu are ca obiectiv real solutionarea problemei supraaglomerarii din inchisori consta in aceea ca prin legislatia propusa sunt gratiate pedepsele cu suspendare. Aici se afla de fapt cheia acestei reglementari: stergerea cu buretele a condamnarilor unor lideri ai coalitiei aflate la guvernare in frunte cu Presedintele PSD Liviu Dragnea.
Mai mult, insuficienta finantare prin bugetul de stat a sistemului penitenciar este o dovada concludenta a intentiilor reale ale actualului guvern legat de aceasta problema.
Asadar, in loc sa adoptati masuri concrete care sa rezolve in mod real problema supraaglomerarii din penitenciare si a incalcarii drepturilor omului in aceste institutii, dumneavoastra alegeti calea salvarii unor personaje politice condamnate, in detrimentul sigurantei romanilor. Gratierea colectiva conduce la reducerea gradului de siguranta publica in conditiile in care infractori periculosi vor fi eliberati, iar societatea romaneasca a zilelor noastre se confrunta cu un val de infractionalitate, cand ne asteptam la cresterea infractionalitatii in zona terorismului, a criminalitatii transfrontaliere ori a criminalitatii violente, asa cum releva toate rapoartele institutiilor de specialitate interne si internationale.
Astfel, proiectul de lege privind gratierea, in forma elaborata de guvern, nu va rezolva in niciun fel situatia din penitenciare, avand in realitate un impact nesemnificativ, iar experientele altor state au aratat ca rata de intoarcere in sistemul penitenciar a celor gratiati este de aproximativ 50%. Desi, se sustine ca gratierea nu se acorda celor condamnati pentru fapte de coruptie, se omite cu buna stiinta sa se afirme ca ea se aplica cu precadere celor care au savarsit infractiuni conexe faptelor de coruptie si care sunt prevazute de legi speciale, precum si functionarilor publici care au savarsit infractiuni in exercitarea atributiilor de serviciu, adica acelora care acum conduc Romania dupa bunul plac si care au risipit, conform rapoartelor Curtii de Conturi, peste o treime din bugetul Romanie. Nu trebuie uitat ca lupta anticoruptie este un concept larg, ce nu se rezuma la un set restrans de infractiuni si include mult mai multe fapte incriminate decat cele care, tehnic, sunt denumite infractiuni de coruptie.
Aducem urmatoarele critici concrete la continutul proiectului de OUG privind gratierea: Stabilirea limitei la 5 ani este una prea ridicata, indiviualizarea pedepsei la un astfel de termen dovedind o gravitate deosebita a faptei savarsite, dupa practica justitiei noastre. In lista infractiunilor pentru care se aplica gratierea se gasesc infractiunile de serviciu prevazute de Codul Penal. Nu exista nicio justificare pentru gratierea amenzilor penale stabilite de instantele de judecata. Gratierea trebuie sa fie conditionata, in toate cazurile, de achitarea despagubirilor la care persoana condamnata a fost obligata prin hotarare judecatoreasca definitiva, in termen de 1 an de la punerea in libertate. Amenzile si celelalte sanctiuni cu caracter administrativ aplicate trebuie executate in masura in care nu au fost executate, in toate cazurile.
Domnule Prim-Ministru.
Prin acelasi pachet legislativ promovati dezincriminarea mascata a unor infractiuni de coruptie sau asimilate coruptiei, de altfel o alta masura legislativa ¬cu dedicatie¬, in favoarea clientilor si liderilor politici ai PSD-ALDE.
O astfel de masura afecteaza grav viata de zi cu zi a cetateanului, modul in care acesta se raporteaza la tot ceea ce insemna lege. In ultimii ani, cetateanul a vazut in aplicarea corecta a legii penale o forma de speranta in curatarea anumitor sectoare de activitate cu care se afla in contact permanent. Nedreptatile, lipsa de transparenta, nepasarea, atitudinea incorecta a unor structuri ale statului fata de cetatean isi aveau, in opinia publica, o rezolvare prin aplicarea corecta a legislatiei din domeniul penal.
In acelasi timp, un alt efect extrem de periculos al acestor masuri consta in afectarea conformarii voluntare a membrilor societatii la tot ceea ce inseamna norma legala.
In urma adoptarii acestor masuri, oamenii vor putea interpreta ca respectarea legii are caracter facultativ si ca, in Romania zilelor noastre, daca esti puternic, daca esti la putere si in ¬gasca¬ care trebuie, bratul legii nu te poate atinge indiferent ce ilegalitate ai comis.
Astfel, restul societatii, cetatenii corecti si cinstiti din aceasta tara, cei care reprezinta de fapt marea majoritate, vor fi resemnati si se vor simti fara aparare in fata abuzurilor.
Astfel romanii vor sti ca NU sunt egali in fata legii.
Infractiunea de abuz in serviciu se circumscrie doar faptelor prin care se savarseste un abuz prin incalcarea prevederilor unei legi sau a unei ordonante. Abuzul care va fi savassit cu incalcarea unui alt tip de act normativ ¬ hotarare de guvern, ordin al ministrului, hotarari de consiliu local, regulamente, ordine sau directive ale diverselor institutii etc. nu vor mai reprezenta infractiune.
Una dintre cele mai grave modificari o consideram ca fiind cea a eliminarii interdictiei de a ocupa o functie publica in cazul savarsirii infractiunii abuz in serviciu. Este greu de acceptat ca cel care a savarsit o infractiune de acest gen, in exercitarea functiei, cu intentie, sa ocupe aceeasi pozitie in continuare.
Circumscrierea infractiunii de conflict de interese doar la faptele in urma carora a castigat un folos necuvenit sotul, o ruda sau afin pana la gradul II, este practic o golire de sens a acestei prevederi legale si o dublare a reglementarii infractiunii de luare de mita. Desi formularea actuala prezinta carente care necesita rezolvare, modul de solutionare propus de acest proiect este cu totul inacceptabil.
Nu putem accepta dezincriminarea neglijentei in serviciu, care poate avea efecte deosebit de grave, existand exemple relevante in acest sens.
Consideram ca limita minima a prejudiciului de la care fapta devine penala este lipsita de sens si solicitam renuntarea la aceasta. Prejudiciile aduse persoanelor sunt grave si daca sunt cuantificate la 5.000 de lei, in conditiile economice actuale din Romania. Limita de 200.000 de lei este stabilita arbitrar, in laboratoarele de partid, cu un destinatar clar si direct.
Socotim ca stabilirea unui termen pentru realizarea denuntului va avea efecte deosebit de grave in societate si va conduce, in final, la instaurarea unui principiu al impunitatii. Practic se urmareste reducerea de facto a termenului de prescriptie pentru infractiuni Este important de retinut ca acest termen va duce la imposibilitatea formularii denuntului dupa 6 luni de la savarsirea faptei si in cazuri de celor mai grave infractiuni.
De aceea, in numele cetatenilor romani si pentru viitorul copiilor nostri, domnilor de la PSD si ALDE, RENUNTATI LA LEGALIZAREA FURTULUI IN ROMANIA!
Domnule Dragnea si domnule Tariceanu, va asiguram ca romanii nu vor gratierea si salvarea politicienilor corupti! Legiferarea in folos propriu nu este o solutie pentru Romania pentru ca nu face decat sa slabeasca statul de drept si sa ne slabeasca ca natiune.
Va somam domnilor, sa renuntati la actiunile impotriva respectarii Legii, sa renuntati la a proteja coruptia si a atenta la viata siguranta si viitorul romanilor. NU va mai ascundeti in spatele unui vot pe care cetatenii vi l-au acordat cu buna credinta si deschideti larg ochii pentru a vedea ca nu guvernati doar o Romanie minoritara a celor corupti!
Domnule prim-ministru,
Admitem faptul ca sunteti in situatia ingrata de a raspunde comenzilor venite pe linie de partid si a trebuit sa dati curs solicitarii directe a sefului dumneavoastra, domnul Liviu Dragnea, pentru a-l face scapat de la o eventuala condamnare cu executare viitoare. Cu toate acestea, trebuie sa va asumati eroarea de a adopta aceste acte normative si sa plecati acasa! Altfel, veti ramane in istorie un al doilea TOVARAS DE DRUM, dupa Dr. Petru Groza, dar mult mai nociv pentru popor decat a facut-o regimul totalitar impus dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial.
Prin aceste actiuni indepartati investitorii de Romania, indepartati Romania de tot efortul facut in ultimii 27 de ani pentru a capata statutul de tara europeana!
In graba cu care vreti sa va salvati propria clientela de la condamnari, ati uitat de prioritatile cu adevarat importante pentru Romania. Ati uitat de conditiile dezastruoase din spitale, de frigul si igrasia din scoli, de drumurile pline de gropi care iau anual mii de vieti.
Romania are nevoie de un Guvern competent, care sa fie preocupat cu adevarat de problemele reale cu care se confrunta societatea in momentul de fata!”
nov. 14, 2024 0
nov. 10, 2024 0
nov. 07, 2024 0
nov. 04, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0