Actualizat noiembrie 21st, 2024 10:53 AM
iun. 10, 2015 Andrei Şandor Actualitate 2 5321 vizualizari
Selina, Abed Nego, Constructorul Sălard, RER Ecologic Service, Construcții Bihor și alte asemenea firme cunoscute deja publicului au motive de bucurie și se pot ruga de pe acum pentru ca referendumul din 14 iunie să fie validat și să ducă la unirea administrativă a Sânmartinului cu Municipiul Oradea. Miercuri, cu câteva zile înainte de „turul II” al Referendumului, primarul Ilie Bolojan a prezentat una dintre mizele declarate ale proiectului de fuziune administrativă: dezvoltarea turismului și înmulțirea posibilităților de recreere pentru cetățeni.
Așa cum se știe, edilul se gândește ca, în cazul în care, de la 1 ianuarie 2016, cele două localități vor deveni unul și același oraș, Oradea să preia de la Romsilva pădurea de lângă Băile Felix. În schimb, municipiul reședință de județ ar da un perimetru similar situat în zona Cetariu. Iar pădurea din Felix ar urma să devină un imens parc public pe care noua autoritate locală a Oradiei Mari îl va face accesibil și atractiv. Cum anume? Potrivit lui Bolojan, sunt idei care se referă la construirea de drumuri, la amenajarea zonei verzi. „În primul rând, trebuie să amenajăm la marginea pădurii o zonă de primire, o zonă de picnic, de parcare, terenuri e sport şi joacă pentru copii. În interiorul pădurii, trebuie să amenajăm pista de atletism, alei din pământ, macadan, asfalt. Şi se mai doreşte amenajarea unui parc de aventură, fără să tăiem niciun copac”, a declarat azi primarul orădean. De asemenea, se are în vedere întubarea pârâului Peța până la Hotel President, dar și realizarea de zone pentru plimbare.
În ceea ce privește drumurile menționate mai sus, este vorba, la această oră, despre două astfel de lucrări: primul ar porni de pe strada Iancu de Hunedoara (de pe centura Oradiei) și ar merge până la Băile 1 Mai, iar celălalt va pleca din zona străzii Ciheiului şi va ajunge până în Cordău. Estimativ, numai drumurile ar costa până la 6 milioane de euro. Municipalitatea ar realiza și două piste pentru bicicliști: una care să vină paralel cu strada dinspre Ciheiului şi alta în Băile Felix, în lungime de 16 km. Deci încă 1 milion de euro pentru norocoasa firmă care va câștiga licitația. În caz că Sânmartinul va face parte din Oradea. Ilie Bolojan s-a referit și la parcările dn zona stațiunii Băile Felix, despre care a afirmat că reprezintă „o problemă”. Însă una pe care Primăria Oradea, specializată deja în asemenea lucrări, promite să o rezolve. Idem pentru chestiunea salubrizării.
Desigur, administrația locală a Oradiei Mari va asigura finanțarea acestor investiții (inclusiv reabilitarea ștrandurilor dn cele două stațiuni), dacă referendumul de duminică va trece.
oct. 03, 2024 0
aug. 29, 2024 0
mai 28, 2024 0
apr. 22, 2024 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
Sunteti jalnici! Iar articolele la fel ca voi!
foarte bine! sa le dea de lucru si sa se faca treaba. destul ca 25 de ani nu s-a facut nimic..