Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
iul. 22, 2017 Andrei Şandor Actualitate, Auto 0 5758 vizualizari
Venit în Bihor într-o (primă) vizită de când a preluat conducerea Ministerului Transporturilor (MT), Alexandru Cuc a trebuit să vorbească despre una dintre marile „dureri” rutiere locale şi regionale: tronsonul Borş – Suplacu de Barcău al Autostrăzii Transilvania. Şeful MT a afirmat că, în opinia lui, contractul cu spaniolii de la Corsan / Corvian ar fi trebuit reziliat imediat de la primele semne de neseriozitate manifestate de constructori. Pe de altă parte, în vederea recuperării din timpul pierdut, Cuc a declarat că porţiunea bihoreană a fost împărţită în 3 secţiuni, totalul valoric al lucrărilor ridicându-se la un miliard de lei. Cu finanţare europeană, susţine demnitarul.
Mai mult, cum vor fi 3 secţiuni, acestea vor fi scoase separat la licitaţie, în cel mai scurt timp. Graba este justificată nu doar pentru că e deja jenant modul în care a fost gestionată situaţia din Bihor în materie de autostradă, ci şi pentru că suntem presaţi de partea maghiară. Recent, ungurii au demarat lucrările la untimul petec de autostradă care va veni până la graniţa cu România, exact la Borş. Finalizarea e programată pentru anul 2020. Timp în care şi la noi ar trebui mişcate lucrurile. Conform celor precizate de Alexandru Cuc, care a fost însoţit de şeful Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (n.b.: Ştefan Ioniţă), e foarte posibil ca o porţiune de câţiva kilometri, în Bihor, să fie finalizată chiar înainte de terminarea lucrărilor de către partea maghiară. Astfel, conectarea celor două autostrăzi va fi quasi automată, iar în aşteptarea finalizării întregului tronson Borş – Suplac, participanţii la trafic vor ajunge în zona Biharia, de unde vor avea la dispoziţie variantele DN 19, respectiv centura Oradea (în direcţia DN 76 şi DN 1).
Referitor la veşnicele belele cu constructorii neserioşi, ministrul Cuc a precizat la Oradea că MT îşi schimbă tactica. Pe de o parte, firmele care pică examenul seriozităţii vor fi puse pe o listă neagră şi nu vor mai putea participa timp de 2 ani la licitaţii. De asemenea, Ministerul promite să publice această listă neagră, dar şi pe cea cu aşa numiţii contestatari de meserie. Cei care blochează aiurea anumite proiecte deşi ştiu bine că nu vor avea câştig de cauză. De altfel, pentru a face cunoscut noul mod de lucru al MT, Alexandru Cuc spune că va avea, în câteva zile, o întrevedere cu constructorii şi chiar cu reprezentanţii ambasadelor de la Bucureşti în vederea transmiterii poziţiei Statului Român în privinţa licitaţiilor pentru lucrări finanţate din bani publici.
mart. 23, 2017 0
sept. 16, 2016 0
iun. 01, 2016 0
mai 05, 2016 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0