Beneficiind şi de sprijini fianciar din partea Municipalităţii orădene, care a alocat 3.000 lei pentru iniţiatori, proiectul şi-a prezentat rezultatele joi, la Colegiul „E. Gojdu”. Managerul de proiect, Anamaria Mesaroş, a declarat că scopul proiectului a fost de a valoriza potenţialul şi identitatea profesională, personală şi civică a elevilor în raport cu mediul economic local şi comunitatea socială din care fac parte. În acest sens, s-a colaborat cu 6 firme private din diverse domenii de activitate. Ca obiectiv principal s-a stabilit implicarea tinerilor şi a cadrelor didactice în activităţi profesionale, cu scopul optimizării relaţiei şcoală-comunitate. În cadrul proiectului de 4 luni s-a urmărit creşterea gradului de autocunoaştere a tinerilor, identificarea preferinţelor, intereselor şi competenţelor elevilor, identificarea aptitudinilor şi comportamentului în vederea construirii profilului psihologic, dar şi facilitarea interrelaţionării dintre elevii participanţi la proiect. Concret, au fost selectaţi 13 elevi din clasele a X-a şi a XI-a din cele două licee, care au fost evaluaţi mulţumită participării lor la activităţile profesionale în cadrul companiilor partenere în proiect. În viitor, se doreşte facilitarea accesului elevilor la informaţii obiective în vederea alegerii responsabile a carierei. De asemenea, vor mai fi organizate astfel de proiecte pentru sprijinirea mediului economic şi al comunităţtii locale prin orientarea tinerilor către domeniile potrivite. Intenţia organizatorilor este de a derula un proiect similar în Marghita, la Grupului Şcolar Agricol “Horea”, proiectul fiind finanţat prin programul „Tineret în acţiune”. Pentru imagini de la evenimentul de final al proiectului desfăşurat la Oradea, accesaţi galeria foto ataşată.