Actualizat aprilie 7th, 2025 4:38 PM
nov. 03, 2015 Andrei Şandor Actualitate 0 3183 vizualizari
Se așteaptă în continuare primul avion TAROM care să aterizeze pe noua pistă a Aeroportului din Oradea. Programul curselor, care vor fi reluate din 12 noiembrie, este disponibil pe site-ul aerogării. Dar acolo încă se mai lucrează, fiind necesare acțiuni pentru implementarea prevederilor Reglementării 139 a Comisiei Europene şi pentru aducerea la starea iniţială a terenului folosit pentru organizarea de şantier. „Reglementarea 139, apărută după semnarea contractului de finanţare, este obligatorie pentru toate aeroporturile din spaţiul Uniunii Europene. O componentă a acestei reglementări presupune extinderea zonelor de siguranţă pentru toate suprafeţele rutiere”, spune purtătorul de cuvânt al CJ Bihor, Horia Carțiș. Acesta transmite că lucrările cu pricina vor fi finalizate săptămâna viitoare şi nu fac parte din contractul de bază execuție lucrări, acestea fiind executate în baza unei extensii şi finanţate din capitolul diverse şi neprevăzute aferente contractului de finanţare. Valoarea suplimentului de șantier ajunge la 2.460.000 lei, banii provenind din economiile contractului de finanţare .
„Implementarea Reglementării 139 componenta siguranța pentru căile de rulare va face ca de săptămâna viitoare aeroportul din Oradea să fie primul aeroport din Europa cu standarde de siguranța actualizate în această direcție”, mai adaugă Carțiș care precizează că „recepţia la finalizarea lucrărilor este un demers separat ce cuprinde în primul rând auditarea terestră şi din zbor a noilor suprafeţe construite şi a sistemelor de dirijare a aeronavelor de către Autoritatea Aeronautică Civilă Romană”. Auditul va avea loc miercuri și joi (4 / 5 noiembrie) pentru inspecţie terestră în vederea emiterii autorizaţiei pentru suprafeţe terestre, respectiv 9 şi 11 noiembrie pentru inspecţie din zbor pentru balizaj şi mijloace de dirijare a aeronavelor.
Consiliul Județean Bihor a anunțat că asocierea de firme condusă de Porr Construct a finalizat așa cum era prevăzut, în 30 octombrie, lucrările din cadrul proiectului cu finanțare europeană. Șantierul demarat în octombrie 2014 a presupus, printre altele, realizarea unei piste de decolare – aterizare de 2.100 m (prin extinderea celei existente cu 150 m spre nord și cu 150 m spre sud), refacerea integrală a pistei existente, fără relocarea echipamentelor de radiolocație existente, realizarea a două căi de rulare / degajare, precum și realizarea unei platforme de îmbarcare – debarcare de 266 m x 118,5 m, care să poată asigura staționarea unui număr de 6 aeronave.
mart. 24, 2025 0
nov. 26, 2024 0
aug. 06, 2024 0
iul. 15, 2024 0
apr. 07, 2025 0
apr. 07, 2025 0
apr. 07, 2025 0
apr. 07, 2025 0