Actualizat noiembrie 21st, 2024 10:53 AM
sept. 10, 2020 Daniel Ardelean Uncategorized 0 2487 vizualizari
Care considerați că este cea mai importantă realizare a mandatului dvs. de vicepreședinte al Consiliului Județean?
IM: Cu siguranță vă mai aduceți aminte, că în urmă cu 4 ani, Bihorul era faimos pentru calitatea slabă a infrastructurii rutiere. Aveam printre cele mai proaste drumuri din toată țara și asta din cauza politicii păguboase a conducerilor peneliste ale județului, din perioada 2000 – 2016, care s-au mulțumit doar să peticească și să plombeze drumurile și au pornit prea puține lucrări de investiții. De ce? Pentru că așa nu putea verifica nimeni costurile reale ale lucrărilor de reparații efectuate de firmele de casă peneliste. Multe dintre drumuri arătau ca un mozaic, cu plombări făcute peste plombări. Covoarele asfaltice din intravilanul localităților erau făcute cu țârâita, în funcție de culoare politică a primarului și de câtă răbdare a avut acesta să se căciulească pe la ușile mai marilor peneliști. Au fost vremuri și practici de tristă amintire care au încetat imediat ce am preluat mandatul de vicepreședinte al Consiliului Județean. Cea mai importantă realizare a mandatului meu este îmbunătățirea calității drumurilor din Bihor. Prin modernizarea drumurilor, am dovedit bihorenilor că sunt un om de cuvânt și știu ce am de făcut pentru binele bihorenilor.
Cum ați reușit acest lucru?
IM: Pentru a putea reabilita și moderniza cât mai mulți kilometri de drumuri, am lucrat pe trei paliere. În primul rând, am finalizat investițiile deja începute, dar blocate din diverse motive, cele mai multe ținând de conducerea foarte slabă a județului din perioada penelistă. Apoi, am renunțat la practica păguboasă a peneliștilor de a petici și plomba la nesfârșit gropile din drumurile județene. Am reușit să dăm coerență proiectelor, printr-o abordare unitară a lucrărilor privind covoarele asfaltice. Proiectele punctuale au fost ”legate”, astfel încât să se asigure condiții de trafic îmbunătățite pe cât mai mulți kilometri între localități, dar și în intravilanul acestora. Ne-am aplecat și asupra unor zone și drumuri ”uitate” din cauze politice de conducerile de dreapta ale județului și care au ajuns într-o stare foarte proastă. Nu în ultimul rând, am început investiții majore în cazul drumurilor foarte degradate și care nu puteau fi reabilitate doar prin simple covoare asfaltice.
Au fost voci în trecut care v-au criticat pentru programul de covoare asfaltice. Cum le răspundeți?
IM: Eu nu spun că tot ceea ce s-a realizat este perfect sau că nu au apărut și mici probleme. Criticile doar de dragul criticilor nu mi se par însă constructive și ele arată frustrarea și disperarea unor oameni care văd că lucrurile au început să se miște, că județul se dezvoltă, iar ei stau pe margine și comentează în mod răutăcios. Trebuie spus că în ultimii patru ani, la nivelul Consiliului Județean Bihor am reușit punerea în practică a celui mai ambițios Program multianual de covoare asfaltice realizat din 1990 și până în prezent, în Bihor. Numai anul trecut, s-a așezat covor asfaltic nou și de calitate pe 142,120 kilometri de drum județean, cam cât au realizat cei de dinaintea noastră în opt ani. De aia, opozanții noștri ne critică. Pentru că noi am reușit să facem ceea ce nu au fost ei în stare.
Câți kilometri de drumuri județene ați reușit să modernizați?
IM: Astăzi, bihorenii pot circula în condiții bune, demne de secolul 21 pe un total de peste 530 kilometri de drumuri aflate în proprietatea și administrarea Consiliului Județean plus câteva sute de kilometri de drumuri comunale modernizate de primării cu finanțare tot de la Consiliul Județean.
Din ce fonduri ați finanțat toate aceste lucrări?
IM: Finanțarea acestui amplu program de modernizare a drumurilor s-a realizat din trei surse: fondurile europene, bani primiți de la Guvernul României, în special prin Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL) și fondurile proprii ale Consiliului Județean.
Dați-ne câteva exemple de investiții, de drumuri modernizate.
IM: În ultimii patru ani, au fost finalizate și recepționate foarte multe lucrări de investiție. Dintre proiectele importante de infrastructură rutieră aș remarca următoarele cinci drumuri, însumând peste 72,10 km și o valoare de 22 milioane de euro
Acestea au fost prin programul de investiții. A fost apoi Programul multianual de covoare asfaltice, prin care am reușit să turnăm asfalt nou și de calitate pe aproape 50 de drumuri în toate zonele județului. Să vă dau doar câteva exemple: drumul dintre Tileagd, Țețchea și Vadu Crișului, între Beiuș și Căbești, între Inand și Sântandrei, Vintere – Holod – Rîpa – Tinca, Holod – Lăzăreni – Calea Mare, Voivozi – Pădurea Neagră – DN1A, Tăuteu – Popești, Păulești -Derna – Popești – Suplacu de Barcău, Oșorhei – Alparea – Copăcel, Oradea – Paleu – Cetariu – Cauaceu și Oradea – Săldăbagiu de Munte – Paleu. Toate sunt drumuri foarte utilizate iar, astăzi, oamenii pot circula pe ele în cele mai bune condiții.
Cum a fost anul 2020, din punctul de vedere al proiectelor de infrastructură, în condițiile pandemiei?
IM: În ciuda situației de criză declanșată de pandemia COVID-19, la nivelul Consiliului Județean Bihor lucrările de investiții nu au fost oprite, din contră, am demarat noi lucrări, iar șantierele începute avansează în ritm susținut și în această perioadă, ceea ce arată cât se poate de limpede că lucrurile s-au schimbat în bine la Consiliul Județean Bihor. Sub conducerea PSD, Consiliul nu mai este o ”stațiune balneară” ca pe vremurile de tristă amintire PNL-PDL. Din contră, Bihorul este un județ dinamic, aflat în plină dezvoltare. În prezent, la nivelul Consiliului Județean Bihor, lucrăm la nu mai puțin de 11 obiective de investiții în valoare de peste 115 milioane euro. Dintre acestea, în cazul a șase obiective importante, finalizăm lucrările în următoarele patru luni, adică până la sfârșitul acestui an.
Care sunt acest drumuri modernizate, pe care vom putea circula deja de anul acesta?
IM: Este vorba despre:
Ce ne puteți spune despre acest proiect de anvergură, Drumul Apusenilor?
IM: Drumul Apusenilor este cuprins din două tronsoane finanțate prin două proiecte europene. Mă refer la DJ 108K (12,89 km) care va fi gata anul acesta și DJ 764A – DJ 108J (43,37 km), de la Beiuș la Remeți prin Stâna de Vale care se va finaliza în 2022. Din punctul meu de vedere, acesta este un drum foarte important pentru județul Bihor, fiind cel mai mare proiect de infrastructură rutieră montană din Transilvania. Pe teritoriul județului Bihor șoseaua are o lungime de peste 56 kilometri și va asigura dezvoltarea economică și turistică a întregii zone montane din Beiuș, Stâna de Vale, Coada Lacului, Remeți până la Valea Drăganului. Până acum am reușit să finalizăm sectorul Beiuș – Stâna de Vale.
Care sunt celelalte obiective de investiții la care lucrați?
IM: În următorii trei ani, adică până la finele anului 2022, vom termina de modernizat și:
De asemenea, Consiliul Județean Bihor a început procedurile pentru a construi un pod nou peste râul Crișul Repede în localitatea Bulz, valoarea acestei investiții fiind de 5,22 milioane lei. Tot în această zonă va fi stabilizat versantul unui munte pe o lungime de 400 de metri pe drumul DJ108K Bulz – Remeți (aproximativ 18.000 mp de teren). Această lucrare este una complexă și va costa bugetul județului 9,9 milioane lei. Nu în ultimul rând, pe DJ 792A între Leș și limita de județ cu Aradul se vor executa reparații capitale și refaceri la patru poduri în valoare totală de 15 milioane lei.
Ce planuri aveți pentru 2020 – 2024?
IM: Ca președinte al Consiliului Județean vreau să termin ceea ce am început în acest mandat de vicepreședinte, astfel încât, peste patru ani, toată rețeaua de drumuri județene, ce însumează aproape 900 km, să fie reabilitată și modernizată. Totodată, vreau să demarez proiecte noi de dezvoltare, în special cu finanțare din fondurile europene. Deja am și făcut primii pași în acest sens și am transmis Agenției de Dezvoltare Nord-Vest propunerile noastre de investiții pe care le vrem finanțate din fonduri UE. Este vorba despre modernizarea a 155 kilometri de drumuri cu o valoare de 109 milioane euro:
Am în proiect și realizarea unui drum nou, o centură a Zonei Metropolitane, în regim de drum expres cu patru benzi care să scurteze distanța și timpii de deplasare între DN1 DN 76 și DN 79. Acest drum va avea o lungime de 21,4 km și va ocoli comunele Oșorhei, Sânmartin și Nojorid. Valoarea lucrărilor este de peste 55,6 milioane euro.
Ce mesaj le transmiteți bihoreni acum, în prag de alegeri?
IM: Cu votul bihorenilor vreau să ajung președinte al Consiliului Județean Bihor pentru ca în următorii patru ani să muncim pentru dezvoltarea județului și să putem fi mândri de faptul că suntem bihoreni. Drumul nostru nu este ușor, însă, cu siguranță, este cel bun! Știu și pot să gestionez problemele județului, pentru că știu și pot să fiu președintele pentru care cel mai important este să asigure un trai mai bun pentru toți bihorenii. Iar siguranța acestui trai mai bun pentru mine înseamnă că bihorenii vor circula pe drumuri mai bune, vor avea locuri de muncă mai bine plătite, că vor avea acces la servicii de sănătate de calitate, înseamnă că le vom putea asigura copiilor și nepoților noștri o educație mai bună și mai sigură, că ne vom putea bucura de viață așa cum ne dorim chiar aici acasă, în județul nostru!
Ioan Mang
Candidat PSD – Președinte Consiliul Județean Bihor
Advertorial PSD Bihor CMF 21200019
ian. 31, 2023 0
iul. 15, 2022 0
feb. 12, 2022 0
sept. 19, 2021 0
nov. 19, 2024 0
sept. 24, 2024 0
sept. 06, 2024 0
sept. 04, 2024 0