
În perioada octombrie 2024 – septembrie 2025, 1044 de copii cu vârste între 3 și 6 ani, împreună cu 170 părinți și 140 de cadre didactice din 19 comunități vulnerabile din județul Bihor beneficiază de sprijin integrat prin „Start în educație” – cel mai amplu program național dedicat educației timpurii, derulat de Fundația World Vision România și Fundația OMV Petrom.
Educație timpurie cu resurse moderne și sprijin constant
Fiecare copil a primit un „Ghiozdănel cu viitor”, un pachet educațional complet ce include rechizite, carte și caiet de lucru, jocuri pentru dezvoltarea motricității și produse de igienă personală. Dincolo de obiecte, acest ghiozdănel reprezintă un prim pas spre descoperire, joacă și învățare cu bucurie.
”Ca educatoare, am avut mereu convingerea că fiecare copil are dreptul să înceapă grădinița cu șanse egale. Din păcate, realitatea din multe familii este una dificilă, iar mulți dintre copiii din grupa mea nu au avut posibilitatea să-și procure toate cele necesare pentru un început bun. Când copiii au primit ghiozdănelele echipate pentru grădiniță, am văzut pe chipurile lor o bucurie sinceră, o mândrie pe care cu greu o pot descrie. Ghiozdanele nu au fost doar niște obiecte, ci un simbol al grijii și sprijinului pe care l-au primit. Le-au dat încredere, speranță și sentimentul că sunt la fel ca toți ceilalți colegi ai lor.”, a declarat un cadru didactic din județul Bihor.
Părinți sprijiniți să devină parteneri activi în educație
Prin participarea la „Școala părinților”, ateliere de educație parentală desfășurate local, părinții învață cum pot susține dezvoltarea cognitivă și emoțională a copiilor acasă. În plus, aceștia au acces la o bibliotecă video cu tutoriale disponibile online pe canalul Youtube Start în educație, resursă disponibilă tuturor părinților interesați să susțină dezvoltarea copiilor între 0 și 6 ani.
„Am simțit că nu suntem singuri, că există oameni cu suflet mare care ne sprijină și care îi oferă copilului meu șansa de a merge la grădiniță cu demnitate și încredere.
Vă mulțumesc din suflet pentru generozitate și pentru că v-ați gândit la copiii noștri! Ceea ce faceți schimbă vieți, iar noi suntem dovada vie a acestui lucru.”, a declarat o mama din județul Bihor.
Educatori formați să devină lideri de schimbare în comunitate
140 de cadre didactice s-au înscris în programul acreditat de formare în educație parentală, care le oferă instrumente pentru a colabora și comunica eficient cu părinții. Educatorii devin astfel mentori și facilitatori ai unui climat educațional incluziv și empatic, contribuind activ la coeziunea comunității.
“Vă mulțumesc sincer pentru implicarea și dedicarea cu care ați susținut cursul de <<Bune practici în educația parentală>>. Participarea la acest curs mi-a oferit perspective valoroase și noi moduri de abordare în relația cu părinții, în modul de a-i ajuta pe aceștia în gestionarea situațiilor de criză a copiilor, în a cunoaște stilurile parentale și multe altele, iar toate acestea se datorează sfaturilor și exemplului dumneavoastră. Apreciez profesionalismul și căldura cu care mi-ați împărtășit din experiență și vă sunt recunoscătoare pentru tot sprijinul acordat”, a declarat unul dintre cadrele didactice implicate în proiect.
Grădinițe echipate cu resurse pentru dezvoltarea abilităților de bază
Grădinițele din cele 19 comunități au fost dotate cu kitul „ABC Grădi”, care include materiale esențiale pentru stimularea dezvoltării motrice, cognitive și sociale a copiilor: de la jocuri care antrenează orientarea în spațiu și echilibrul, până la instrumente care dezvoltă limbajul, atenția și interacțiunea în grup.
Program cu impact național
”Start în educație” vine în sprijinul a 180.000 copii cu vârste între 3-6 ani, 34.000 de părinți, 7.000 de educatori și 3.000 de grădinițe din peste 3.500 de comunități defavorizate din toată țara. Prin acțiunile implementate, ”Start în educație” are ca principal obiectiv să dezvolte la nivel național un parteneriat solid între profesori, specialiști, părinți, autorități cu scopul de a susține importanța strategică a educației timpurii privind dezvoltarea sănătoasă și armonioasă a copiilor.




