Actualizat noiembrie 24th, 2024 10:54 PM
mai 28, 2012 Andrei Şandor Actualitate, Politică 0 1305 vizualizari
Sursele de finanțare pentru campania electorală outdoor a principalilor candidați pentru funcția de primar al Municipiului Oradea au fost aduse azi în atenția opiniei publice de candidatul Partidului Uniunea Ecologistă din România (PUER), Horea Vușcan. Acesta a făcut un recensământ parțial al panourilor și mash-urilor electorale afișate de USL (Ilie Bolojan), UDMR (Cseke Attila) și PDL (Mihai Groza) și a ajuns la concluzia că, numai în Oradea, sunt multe zeci de asemenea mijloace de propagandă (la care se adaugă și machetele din presa tipărită) care, la o simplă estimare (făcută conform tarifelor din 2008 ale agențiilor de publicitate), costă cel puțin 200.000 euro/partid. Vușcan (foto) a reamintit că, în urmă cu 4 ani, candidatul PNL pentru șefia Primăriei orădene, Ilie Bolojan, câștiga simpatie și prin transparența de care a încercat să dea dovadă privind banii de campanie. Atunci, fostul prefect și secretar general al Guvernului iniția o strângere de fonduri sub deviza „cât mai puțin de la cât mai mulți”, iar la finalul campaniei a făcut o dare de seamă privind cheltuielile. Luni, 28 mai, candidatul PUER a declarat că, de data asta, Bolojan parcă nu mai e la fel de deschis în privința „donatorilor” și a lansat câteva întrebări retorice: „Acești bani (pentru costisitoarea campanie electorală) vin din donații de la pensionari (n.b.: referire și la bătrâna care, în 2008, și-a donat pensia pentru viitorul primar și cu care edilul s-a și fotografiat la preluarea mandatului) sau de la firme abonate la contracte pe banii publici? Oare nu este o modalitate pentru firme de a răsplăti pentru traiul bun și de a sprijini campania domnului primar”. În opinia lui Horea Vușcan, orădenii nu ar trebui să se mai lase păcăliți și mai ales nu ar trebui să creadă că o campanie de acest gen, cu multe mash-uri, afișe și panouri pe străzi, este gratuită. „Această propagandă susținută nu are nicio legătură cu interesul cetățeanului și nici cu salariul de primar!”, spune tânărul candidat, convins că sunt și interesele anumitor firme ca un anumit candidat să câștige. Întrebat de unde are el bani pentru cursa electorală, Vușcan a declarat pentru bihorstiri.ro că el nu va fi investit mai mult de 6.000 euro în această campanie și că conduce o firmă privată cu o cifră de afaceri de aproximativ 3 milioane euro pe an, așa că suma menționată nu este o problemă.
oct. 23, 2024 0
aug. 30, 2024 0
iul. 19, 2024 0
iul. 10, 2024 0
nov. 24, 2024 0
nov. 24, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0