Actualizat aprilie 10th, 2025 9:59 PM
apr. 25, 2017 Florin Coman Sănătate 0 3428 vizualizari
Asociația Pacienților cu Afecțiuni Autoimune şi Asociația Bolnavilor de Cancer au lansat azi MedARP, o aplicație software care conectează în timp real farmaciile, distribuitorii de medicamente și asociațiile de pacienți. Scopul este ca medicamentele să ajungă în cel mai scurt timp posibil la bolnavi. Conform unui comunicat de presă oficial, MedARP funcționează prin conectarea în timp real a tuturor părților implicate în circuitul medicamentelor. „Este o aplicație software instalată gratuit în calculatoarele farmaciilor și ale distribuitorilor de medicamente, fiind monitorizată de către asociațiile de pacienți. Acestea din urmă vizualizează comenzile preluate de către farmacii și trimise către distribuitori și urmăresc stadiul aprobării și onorării acestora. Bolnavii, în final, vor putea ști unde se află medicamentele de care au nevoie și cât de mult va trebui să mai aștepte până când ajung în farmacie”, transmit cele două foruri implicate în elaborarea acestei aplicaţii.
Iată paşii de urmat pentru utilizarea MedARP:
1. Codul de rețetă este scanat în farmacie
2. Dacă medicamentul prescris este în stocul farmaciei, atunci este eliberat către pacient
3. Dacă medicamentul prescris nu este în stocul farmaciei, atunci farmaciștii vor plasa comanda prin intermediul aplicatiei
4. Distribuitorul (ales de farmacie) va primi în aplicație cererea în baza unui cod de cerere
5. Distribuitorul, prin persoana de legătură desemnată, va verifica în timp real cererile din farmacii și își asumă că va răspunde solicitării în maximum 2 ore
6. În urma aprobării comenzii de către distribuitor, cererile către ceilalți distribuitori vor fi anulate automat de către aplicație
7. Farmacia va informa pacientul că i-a fost găsit medicamentul și îl va anunța în momentul în care medicamentul ajunge în farmacie
8. Pacientul va trebui să valideze cu cardul de sănătate eliberarea medicamentului din farmacie.
Urmează ca aplicaţia să beneficieze şi de Call center pentru pacienți (nr. de telefon – 0727.341.434), unde se poate reclama lipsa medicamentelor, se pot cere informații despre cum funcționează aplicația etc. De asemenea, va fi funcţional şi un Call center pentru farmacii (nr. de telefon – 0730.203.523), unde se vor putea cere mai multe informații despre cum funcționează aplicația sau despre cum se pot înscrie.
Proiectul este deschis pentru toți distribuitorii de medicamente și farmaciile autorizate care își doresc să le faciliteze persoanelor care suferă de boli cronice accesul la terapiile prescrise de către medicul curant.
foto – medsyncpharmacy.net
dec. 23, 2024 0
feb. 12, 2019 0
mart. 15, 2017 0
dec. 25, 2016 0
apr. 08, 2025 0
apr. 04, 2025 0
apr. 01, 2025 0
mart. 27, 2025 0