Actualizat noiembrie 20th, 2024 11:58 PM
mart. 27, 2024 Adrian Popa Actualitate, Administrație, Frontpage 0 798 vizualizari
Consiliul Județean Bihor a aprobat în ședința ordinară de astăzi, 27 martie, studiul de fezabilitate revizuit și extinderea coridorului de expropriere pentru Inelul Rutier Metropolitan. Principalele modificări au fost prezentate de Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor, într-o conferință de presă care a precedat ședința ordinară.
Noii indicatori tehnico-economici prevăd încadrarea drumului în clasa tehnică III, de tip drum național, după ce inițial a fost în clasa tehnică IV, de tip drum județean. Acest lucru presupune că platforma drumului va avea o lățime de 9 metri, în loc de 8 metri, iar lățimea benzii de circulație va fi de 3,5 metri. Aceste modificări impun și revizuirea coridorului de expropriere.
„Din punct de vedere tehnic, economic, al avizelor de mediu, reiese că traseul inițial este unul fezabil. Acesta a fost stabilit împreună cu primăriile comunelor Oșorhei, Nojorid și Sânmartin. Nicio lucrare efectuată până acum nu se distruge, nu se renunță la nimic, ci doar au apărut aceste modificări ca urmare a deciziei instanței. La variantele ocolitoare există o recomandare ca, pe cât posibil, să fie realizate în extravilanul localităților. Acest lucru nu poate fi făcut în această zonă, din cauza modului în care cele trei primării, Oșorhei, Nojorid și Sânmartin, și-au definit intravilanele. Nu au fost definite în zona compactă de locuit. De exemplu, intravilanul comunei Oșorhei se extinde până aproape de fosta fabrică a Coca-Cola de la Săcădat.
Față de suprafața propusă inițial pentru expropriere, de aproximativ 339.000 mp, vor fi 47.000 mp în plus, o creștere cu aproximativ 12%. Vom primi în luna aprilie proiectul tehnic revizuit și constructorii vor trece la execuția lucrărilor pe toată lungimea de 17 kilometri a acestui drum”, a precizat Ilie Bolojan.
Președintele Consiliului Județean Bihor a motivat, de asemenea, de ce nu este posibilă stabilirea traseului exclusiv prin extravilan. În Oșorhei și Sânmartin intravilanul acoperă circa 80% din suprafața terenurilor din cele două comune. Evitarea intravilanului ar fi dus la o creștere a lungimii traseului cu 5-7 kilometri, afectând zone protejate și ridicând considerabil valoarea investiției. Traseul inelului rutier metropolitan nu afectează construcții, ci doar terenuri.
„Față de valoarea inițială, de aproximativ 40 de milioane de euro, estimăm că valoarea proiectului va crește cu aproximativ 5 milioane de euro. Sunt convins că anul viitor, când acest drum trebuie să devină operațional, circulația prin cele trei localități, Oșorhei, Sânmartin și Nojorid, se va descongestiona și va exista o zonă de dezvoltare importantă de-a lungul acestui drum pentru alte activități economice”, a adăugat președintele Consiliului Județean Bihor.
Alte modificări, solicitate de primării, se referă la construirea unei bretele de legătură cu stațiunea Băile 1 Mai, la modificarea viaductului din zona Băile Felix prin introducerea unui pasaj inferior, și la amenajarea unui nou sens giratoriu în Apateu, comuna Nojorid, la intersecția cu viitoarea centură.
Vă reamintim că Inelul Rutier Metropolitan are o lungime totală de 17 kilometri și are rolul de a fluidiza traficul în zona metropolitană a Municipiului Oradea. Inelul asigură legătura între drumurile naționale DN1, DN 76 și DN 79, înspre Cluj-Napoca, Deva și Arad, și se intersectează cu centurile din zona metropolitană a Municipiului Oradea, respectiv centura Oșorhei, Nojorid și Sânmartin.
Pentru realizarea acestei investiții, Consiliul Județean Bihor a încheiat protocoale de colaborare cu Primăria Municipiului Oradea și Primăriile comunelor Oșorhei, Sânmartin și Nojorid. Finanțarea este asigurată de Ministerul Dezvoltării, prin Programul Național „Anghel Saligny”, din alocările Consiliului Județean Bihor și ale Primăriei Municipiului Oradea, și din bugetele celor două instituții locale.
Lucrările, împărțite în două loturi, au început în a doua jumătate a lunii septembrie 2023 și au ajuns la un stadiu fizic de aproximativ 25%. În prezent se lucrează la cele două viaducte de pe traseu.
nov. 18, 2024 0
nov. 16, 2024 0
nov. 13, 2024 0
nov. 12, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0