Actualizat noiembrie 20th, 2024 11:58 PM
iun. 19, 2024 Adrian Popa Actualitate, Administrație, Frontpage 0 395 vizualizari
Primăria Oradea împreună cu Consiliul Județean implementează un proiect major de infrastructură rutieră, care are ca obiectiv conectivitatea orașului Oradea, respectiv a Zonei Metropolitane Oradea, cu drumurile județene și marile magistrale de transport din județul Bihor.
Pentru realizarea acestei investiții, Consiliul Județean Bihor a încheiat protocoale de colaborare cu Primăria Municipiului Oradea și primăriile comunelor Oșorhei, Sânmartin și Nojorid. Finanțarea este asigurată de Ministerul Dezvoltării, prin Programul Național „Anghel Saligny”, din alocările Consiliului Județean Bihor și ale Primăriei Municipiului Oradea și din bugetele celor două instituții locale.
Lucrările, împărțite în două loturi, au început în a doua jumătate a lunii septembrie 2023 și avansează corespunzător. Detalii legate de acest proiect major au fost prezentate de președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, vicepreședintele Mircea Mălan și primarul Florin Birta.
Președintele Ilie Bolojan a explicat că traseul de peste 9 kilometri al acestui tronson pornește din Nojorid și continuă până la viaductul care va fi construit peste DN76, la ieșirea din Băile Felix. Lucrările se desfășoară în momentul de față în trei zone: la capătul dinspre Nojorid, unde lucrările sunt mai întârziate deoarece este nevoie să fie relocate toate utilitățile din zonă și suplimentar se introduce și o rețea de gaz care va lega rețelele de gaz din Nojorid și Sânmartin; al doilea tronson de aproape 5 km, unde se toarnă primul strat de asfalt; a treia zonă este cea mai complicată – viaductul, care este în lucru. Aici, pe câteva deschideri sunt montate grinzile, iar în zilele următoare se vor monta grinzile principale.
„Cea mai complexă porțiune este viaductul ce va trece peste DN 76, în amonte de aquaparkul President. Pilonii acestui viaduct vor avea o înălțime de 12 metri deasupra drumului național, iar față de fundul lacului de lângă drum, înălțimea acestora va ajunge la 17 metri”, a menționat Ilie Bolojan.
Noua legătură dintre Nojorid și Cordău va fi circulabilă până în primăvara anului 2025. „Din discuțiile avute cu constructorul, ne-am înțeles că în toamna acestui an se va deschide circulației acest tronson de la intersecția drumului de intrare în Cordău și până la Drumul Național la Nojorid. Deci va fi o legătură nouă în toamna acestui an între Băile Felix – Cordău pe de o parte și Nojorid. Acest viaduct va fi terminat în primăvara anului viitor, deci întregul inel metropolitan va fi finalizat și dat circulației pe toată lungimea dintre Nojorid și Oșorhei în primăvara anului viitor, cel mai târziu până la luna mai”, a mai declarat Ilie Bolojan.
Primarul Florin Birta a reamintit că pentru realizarea acestei investiții, Consiliul Județean Bihor a încheiat protocoale de colaborare cu Primăria Municipiului Oradea și Primăriile comunelor Oșorhei, Sânmartin și Nojorid.
„În baza colaborării foarte bune dintre Consiliul Județean și Primăria Oradea, am luat decizia să realizăm acest inel metropolitan, care este un real folos pentru municipiul Oradea. Gândiți-vă ce înseamnă în acest moment centura orașului Oradea și gândiți-vă ce va însemna acest drum când va fi dat în folosință anul viitor. Practic, cei care vin dinspre Arad și vor să ajungă spre Deva sau spre Cluj-Napoca vor evita centura actuală și vor folosi acest inel metropolitan, ajungând mult mai repede, totodată degrevând zona de centură a Oradiei de acest trafic.
Cred că acest Inel metropolitan al municipiului Oradea este o dovadă a dezvoltării viitoare a ceea ce înseamnă municipiul Oradea și a localităților din zona metropolitană care sunt prinse în interiorul acestui inel”, a spus primarul Florin Birta.
De asemenea, vicepreședintele Consiliului Județean a atras atenția asupra importanței Inelului Metropolitan. „Acest proiect leagă practic trei drumuri naționale, iar utilitatea lui practică este esențială. În primul rând pentru oameni, care vor traversa aceste zone sau vor intra în Oradea mult mai repede decât o fac astăzi, apoi pentru dezvoltarea economică și turistică a întregii zone și se va reduce foarte mult zgomotul, traficul și poluarea de la intrările în orașul Oradea din cele trei comune. Inelul metropolitan este rezultatul unei colaborări foarte bune atât cu Primăria Oradea cât și cu primăriile Nojorid, Oșorhei, Sânmartin, pe teritoriul cărora se realizează acest proiect. Acesta este drumul cel bun pe care trebuie să mergem mai departe, să lucrăm împreună la proiectele care sunt benefice localităților”, a spus vicepreședintele Mircea Mălan.
Inelul Rutier Metropolitan va avea o lungime de 17 kilometri și va fi prevăzut cu o bandă pe fiecare sens de circulație.
Lucrările sunt împărțite în două loturi.
Lotul 1 are o lungime de 9 kilometri și este cuprins între Nojorid și viaductul care se construiește peste DN76, la ieșirea din Băile Felix. Lucrările sunt executate de asocierea formată din firmele S.C. ASFAMIXT S.R.L (lider), S.C. OPR ASFALT S.R.L. și S.C. DACIA FABER S.R.L. Termenul de execuție este de 18 luni, iar valoarea contractului este 70.143.942,59 lei, fără TVA.
Lotul 2 este cuprins între km 9+055 – 17+017. Traseul pornește de la viaductul din Băile Felix, ocolește localitățile Băile 1 Mai și Cheriu și se termină în Oșorhei. Lucrările sunt executate de firma PORR Construct, cu un termen de 18 luni pentru finalizarea proiectului. Valoarea contractului este de 81.688.374,45 lei, fără TVA.
nov. 19, 2024 0
nov. 18, 2024 0
nov. 16, 2024 0
nov. 15, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0