Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
oct. 31, 2013 Andrei Şandor Actualitate 0 1768 vizualizari
Recent, la Oradea, cei șase președinți ai Consiliilor Județene din partea de nord-vest a României și-au dat mâna și au promis cetățenilor că vor fi Fermi pe poziție și-i vor cere ministrului Dan Șova urgentarea finanțării pentru lucrările la Autostrada Transilvania. După cum a explicat atunci președintele bihorean Cornel Popa, măcar porțiunea dintre Borș și Gilău ar merita finalizată pentru a avea un tronson serios de autostradă și pentru care, astfel, România să se poată conecta la rețeaua europeană.
Joi, 31 octombrie, CJ Bihor a transmis presei textul scrisorii semnate de cei 6 șefi ai județelor Cluj, Sălaj, Maramureș, Satu Mare, Bistrița-Năsăud și Bihor. Spre deosebire de atitudinea vehementă manifestată la conferința de presă invocată mai sus, liderii județelor au preferat să adopte un stil mult mai rezervat. Conform celor primite de la CJ, ministrului Șova de la marile proiecte i se aduce la cunoștință faptul că toți primarii și investitorii (români sau străini) cu care președinții de județ discută ridică problema lipsei unei autostrăzi funcționale în această zonă. Liderii locali îl „roagă” pe ministrul social-democrat să introducă în chip de obieectiv „prioritar major al Guvernului realizarea tronsonului Borș – Zalău – Gilău”. În opinia celor 6, finalizarea acestei părți din Autostrada Transilvania este un „element crucial în dezvoltarea economică” a acestei regiuni din țară. Atât. Nimic despre o solicitare concretă privind alocarea în bugetul pentru anul viitor a unor sume consistente și nici despre solicitarea unei reacții scrise a ministrului Dan Șova cu privire la această temă.
Contractul cu firma Bechtel a fost reziliat în 2012, singura parte de autostradă care mai era în calcul pentru americani fiind tocmai tronsonul bihorean, de la Borș la Suplacu de Barcău.
nov. 19, 2024 0
nov. 14, 2024 0
nov. 13, 2024 0
nov. 13, 2024 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0