Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
iun. 14, 2013 Andrei Şandor Actualitate 0 1298 vizualizari
De când a reizbucnit scandalul legat de starea proastă a șoselei care leagă municipiile Oradea și Deva (DN 76), senatorul PDL Găvrilă Ghilea vorbește despre posibilitatea ca șoferii să nu plătească rovinietă pentru acel drum. Și nici pentru celelalte din România aflate într-o stare dezastruoasă și care nici măcar cu bunăvoință nu pot fi numite drumuri naționale. În această săptămână, liderul PDL Bihor și încă 14 susținători ai initiative au depus la Biroul Permanent al Senatului propunerea de modificare a Ordonanței de Urgență privind regimul drumurilor și a celei care stabilește tarifele de utilizare a rețelei de infrastructură rutieră din țară. Așa cum a tot prezentat în fața presei subiectul, senatorul Ghilea urmărește prin acest demers ca un drum naţional să poată fi încadrat temporar, prin hotărâre a Guvernului, într-o categorie funcțională inferioară, în vederea efectuării unor lucrări de modernizare, reabilitare sau consolidare a căror durată depășește 180 de zile, fără ca drumul să fie preluat de o altă autoritate în administrare. Adică fără ca, de exemplu, DN 76 să treacă la sub jursidicția Consiliului Județean care, în acest caz, ar trebui să scoată banii pentru reabilitare. Conform proiectului de act normativ iniţiat de senatorul bihorean, autovehiculele care circulă pe sectoarele de drumuri naţionale declasificate temporar la o categorie funcțională inferioară, ca urmare a introducerii pe mai mult de jumătate din lungimea acestora a unor restricții de circulație pentru efectuarea unor lucrări de modernizare, reabilitare sau consolidare a căror durată de execuție depășește 180 de zile, vor fi exceptate de la plata rovinietei, până la finalizarea și recepționarea acestora. Senatorul Ghilea spune că propunerea lui „…vine, în primul rând, în sprijinul cetățenilor care domiciliază în localități traversate de drumuri naţionale impracticabile, cu restricţii de circulaţie pe distanţe mari – DN 76 Oradea-Deva fiind doar un singur exemplu – şi care utilizează frecvent aceste sectoare de drum pentru a se deplasa în localităţile vecine sau spre reşedinţa de judeţ”. În opinia fostului prefect de Bihor, nu e corect și normal normal ca șoferii să fie obligaţi să plătească taxa de utilizare a drumurilor câtă vreme starea tehnică a acestora „este sub orice critică”.
nov. 23, 2023 0
iul. 24, 2023 0
apr. 22, 2023 0
nov. 20, 2022 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0