Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
ian. 21, 2014 Andrei Şandor Actualitate 0 1909 vizualizari
Presiune din mai multe unghiuri asupra Guvernului României pentru continuarea construirii Autostrăzii Transilvania (AT) pe tronsonul Suplac – Borș. De fapt, Borș – Suplac. Aparent, nu e tot una, iar Federația Patronilor Bihor (FPB) a și transmis un scurt „manual” de realizare a acestei părți bihorene a AT. Așa cum se arată în documentul transmis la București, în atenția ministrului marilor proiecte, Dan Șova, patronatul condus de Ioan Lucian are o „propunere strategică”. FPB consideră că în cazul în care lucrările vor demara dinspre graniţa cu Ungaria spre Suplacu de Barcău avantajele economice vor fi multiple. Argumentul: „fiecare tronson racordat va avea o finalitate economică imediată”. Explicațiile trimise către Guvern subliniază că la mai puţin de 10 km de la graniţă, autostrada va intersecta DN19 (E671), ceea ce permite o racordare imediată la reţeaua europeană de autostrăzi a 2 judeţe (Bihor şi Satu Mare). De asemenea, patronii bihoreni spun că „autorităţile din Ungaria sunt în mod evident interesate să-şi pună în valoare propria reţea de autostrăzi prin racordarea tronsonului lor M3, la AT”. Potrivit celor prezentate de FPB, ar fi de dorit „prioritizarea realizării unui sector de autostradă care ar aduce beneficii transportatorilor români mai devreme cu cel puţin un an decât data finalizări integrale a tronsonului Suplacu de Barcău – Borş şi apoi racordarea la cealaltă secţiune a AT”. În același timp, patronii spun că economia națională ar avea de câștigat urmându-se acest plan, beneficiile fiind evidente: amplificarea transporturilor, creşterea volumului de mărfuri tranzitate, siguranţa în trafic, reducerea consumului de carburant, reducerea timpului de parcurs, reducerea cheltuielilor cu reparaţiile şi reducerea poluării. Altfel spus, dacă porțiunea din Bihor a acestei autostrăzi va fi construită dinspre graniţă spre interior „va impulsiona şi realizarea celorlalte tronsoane deoarece va crea o mică presiune pentru darea în exploatare a fiecărui tronson următor”, consideră FPB. De altfel, Federația salută intenția Guvernului USL de a continua această investiție cu termen de finalizare anul 2016.
Reamintim că președinții consiliilor județene din zona de nord-vest a țării au semnat și ei o hârtie prin care solicită Executivului alocarea de bani pentru realizarea tronsonului Borș – Suplacu de Barcău. La rândul lui, Guvernul, atât prin premierul Victor Ponta, cât și prin ministrul Șova, au promis în mai multe rânduri în ultimele câteva luni că lucrările la AT (porțiunea din Bihor) vor continua cu bani de la bugetul de stat.
oct. 30, 2024 0
aug. 21, 2024 0
mart. 22, 2024 0
dec. 21, 2023 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0