Actualizat noiembrie 24th, 2024 10:54 PM
sept. 24, 2015 Andrei Şandor Actualitate 0 2542 vizualizari
Cu toate că, de data asta, inspecția de pe DN 76, condusă de directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, a fost anunțată, o firmă și-a făcut de cap și și-a bătut joc de lucrarea pe care trebuia să o execute. Din fericire, nu este vorba despre o porțiune bihorenă a șoselei Oradea – Deva, ci despre una aflată pe teritoriul județului Hunedoara. Joi, 24 septembrie, la Oradea, Neaga a făcut public faptul că a fost reziliat contractul cu spaniolii de la Viales care nu și-au văzut de treabă, ba au și persiflat CNADNR încercând să prostească stafful Companiei cu privire la numărul de muncitori și de utilaje de pe șantier. „Gata! Le-am spus să-și facă bagajele, vacanța lor în România s-a terminat”, a povestit directorul general al CNADNR. Rezilierea ar putea fi interpretată și ca semnal pentru cele trei firme care și-au împărțit tronsonul Oradea – Beiuș și care ar trebui să finalizeze lucrarea în acest an.
De față cu prefectul de Bihor, Claudiu Pop, cu președintele PSD Bihor, Ioan Mang, și cu Eugen Cecan, șeful pe Cluj al Companiei, Narcis Neaga a relatat despre cele constatate în teren. Una dintre anomalii a fost consemnată în zona Rieni, acolo unde constructorul a casetat șoseaua pe o lungime de aproximativ 400 de metri, uitând să creeze accese normale la casele oamenilor. Lucru care, în mod evident, a generat nemulțumiri. „E de neimaginat ce era acolo: oameni, mașini, vaci și camioane pe aceeași bandă de mers”, a spus șeful mare al CNANDNR. Doar că în zona respectivă chiar se lucrează, iar acea casetare (adâncă de peste un metru) era necesară din punct de vedere tehnic, cu mențiunea că ar fi trebuit realizată altfel. Mai cu gândul și la locatarii din zonă. Constructorul are timp câteva zile să remedieze situația. În opinia lui Narcis Neaga, ceea ce s-a întâmplat acolo se traduce printr-o intenție de impunere a unei presiuni sociale pe Companie, firma executantă încercând să primească bani fără a avea la dosar toate documentele justificative. O metodă cunoscută, de altfel, de CNADNR, în multe locuri din țară fiind consemnate asemenea situații în care drumarii deschid casete după care își iau utilajele și pleacă. Doar că astfel de practici nu mai dau roade, mai ales când e vorba de plată din fonduri europene.
În ceea ce privește partea cea mai dureroasă a DN 76, porțiunea Oradea – Beiuș, acolo, așa cum și bihorstiri.ro a scris, se va lucra pe 3 tronsoane. Metoda folosită, reciclarea asfaltului, deși contestată de unii, pare că e soluția ideală, atât din punct de vedere al timpului de execuție, cât prin prisma banilor. „Acolo vom avea asfalt (nou) cel târziu în prima decadă a lunii noiembrie”, spune Narcis Neaga, convins că scepticii vor avea o surpriză mai mult decât plăcută după finalizarea drumului. Directorul CNADNR a ținut să precizeze că metoda reciclării e utilizată de multă vreme și în țări cu tradiție în materie de construcție de drumuri și autostrăzi precum Franța sau Germania. De asemenea, cu privire la temerile cum că noua șosea nu va fi de calitate, reprezentanții Companiei spun că se fac și teste de capacitate portantă. Totodată, oficialiul de la București a precizat că utilajele reciclatoare de asfalt vor fi staționate la Sâmbăta; una dintre ele s-ar afla deja acolo. Neaga a asigurat din nou că există finanțare pentru această investiție, banii necesari provenind de la Banca Europeană de Investiții. De menționat că, în 2016, vor fi făcute și demersurile pentru a rezolva elementele conexe carosabilului (podețe, șanțuri etc.).
Cât despre întregul proiect de reabilitare a DN 76 (inclusiv porțiunea din Hunedoara), directorul Narcis Neaga reamintește că este o lucrare fazată: ceea ce nu se decontează pe perioada de finanțare 2007 – 2013, va fi trecut pe următoarea perioadă de finanțare.
aug. 31, 2017 0
aug. 28, 2017 0
iun. 13, 2017 0
mai 05, 2017 0
nov. 24, 2024 0
nov. 24, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0