Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
mai 30, 2013 Andrei Şandor Actualitate, Politică 0 1650 vizualizari
Foiletonul DN 76, pentru care au tot curs promisiunile de reabilitare și modernizare în ultimele două luni, l-a inspirat pe senatorul Găvrilă Ghilea (foto). Democrat-liberalul lucrează la redactarea unei duble inițiative prin care să amendeze Legea 42 din 2002 (care reglementează tarifele de utilizare a infrastructurii rutiere din țară) și Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 43 din 1997 (privind regimul drumurilor). Pe scurt, având în vedere că există o serie de drumuri naționale care nu corespund acestei categorii de șosea din punct de vedere al stării fizice, Ghilea va cere „declasificarea” temporară a acestora. Însă, potrivit celor declarate joi (30 mai) de către președintele interimar al PDL Bihor, intenția nu este ca, spre exemplu, DN 76 să fie trecut în rândul drumurilor județene, ci doar ca pentru acel drum să nu fie încasată rovinieta până când șoseaua va fi reabilitată. De fapt, senatorul bihorean se referă la rostul declarat al acestei taxe de drum și anume recuperarea sumelor de bani investite în întreținerea lor. Doar că, spune Găvrilă Ghilea, atâta timp nu sunt alocate fonduri pentru aceste șosele, este normal ca statul să nici nu ia bani pentru ele. Parlamentatul pedelist spune că, în 2011, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) din România a încasat în jur de 900 de milioane lei din taxa de drum, iar anul trecut suma a depășit cuantumul de 1 milard de lei. În ciuda acestor sume, CNADNR nu a finanțat reparații sau lucrări de modernizare, fie și contractate deja, așa cum e cazul DN 76. „M-aș fi bucurat să-i felicit (n.b.: pe cei de la USL) la reînceperea lucrărilor pe șoseaua Oradea – Deva, dar mă tem că anul acesta nu voi avea ocazia”, a precizat senatorul Ghilea, convins că, în ciuda diverselor promisiuni de la cel mai înalt nivel, acel drum național va rămâne în starea dezastruoasă binecunoscută șoferilor. Referitor la inițiativa sa, liderul PDL Bihor spune că încă nu a discutat cu colegii săi deputați și senatori de Bihor din arcul guvernamental, dar că nu refuză niciun sprijin în promovarea intenției sale.
Chiar dacă, la prima vedere, pare o idee bună și ușor fezabilă, implementarea unei asemenea măsuri – de exceptare a plății rovinetei pentru anumite drumuri sau sectoare de drum – ar fi destul de dificilă. În momentul în care cineva plătește taxa de drum, suma nu e încasată în funcție de drumurile naționale pe care mașina ar urma să circule pe perioada valabilității rovinietei, ci este pentru întreaga rețea rutieră din țară. Iar dacă șoseaua în cauză ar deveni, temporar, drum județean (n.b.: adică tocmai ceea ce nu vrea Găvrilă Ghilea), atunci obligativitatea înreținerii ar reveni Consiliului Județean. Care oricum nu prea are bani pentru asemenea lucrări.
oct. 27, 2022 0
iul. 06, 2020 0
mai 14, 2020 0
mai 11, 2020 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0