Două proiecte majore de infrastructură rutieră, prezentate de primarul Florin Birta, în conferința de presă de dinaintea ședinței Consiliului Local Oradea

În cadrul conferinței de presă susținute astăzi, 26 iunie, la sediul Primăriei Oradea, primarul Florin Birta a prezentat două proiecte importante ce vizează fluidizarea traficului și creșterea siguranței rutiere în zone-cheie ale orașului. Cele două inițiative au fost ulterior votate în ședința Consiliului Local Oradea din aceeași zi.

Extinderea la patru benzi a sectorului Centura Oradea – Calea Sântandrei

Primul proiect propune implementarea unor măsuri alternative la sistemul de circulație 2+1 pe sectorul Centura Oradea – Calea Sântandrei, respectiv extinderea carosabilului la patru benzi de circulație între km 4+700 și km 5+700, în zona sensului giratoriu care asigură accesul spre comuna Sântandrei. În prezent, deși zona dispune de două benzi pe sens atât pe centură, cât și pe drumul expres DEx16, traficul rămâne intens congestionat în orele de vârf.

Se creau foarte multe cozi și o aglomerație mare, în special la ieșirea din Sântandrei, de aceea am căutat soluții pentru a crea o nouă bandă pe centura municipiului Oradea”, a explicat primarul Florin Birta.

Pentru îmbunătățirea circulației, proiectul prevede:

  • Lărgirea carosabilului la trei benzi pe fiecare sens în zona bretelelor pasajului existent;

  • Continuarea cu patru benzi (două pe sens) prin reconfigurarea tramei stradale;

  • Pe direcția Oradea – Cluj-Napoca (partea stângă):

    • Suplimentarea cu o bandă de 3,50 m între km 4+700 și km 5+470;

    • Adăugarea a două benzi de 3,50 m spre DN79;

  • Pe direcția Oradea – Satu Mare (partea dreaptă):

    • O bandă suplimentară între km 4+940 și km 5+345, pentru circulația spre strada Ovid Densușanu și DN1Y (legătura cu A3);

De la calea ferată se va crea o nouă bandă care va ocoli sensul giratoriu, astfel încât toți cei care ies din Sântandrei vor avea acces direct, fără a mai intra în giratoriu. Practic, pe acest tronson al centurii Oradea vom avea trei benzi de circulație pentru o fluență mai bună”, a precizat edilul.

Suprafața totală carosabilă: 7.234,51 mp

Alte lucrări prevăzute:

  • Amenajarea acceselor auto la proprietăți, cu podețe pentru scurgerea apelor;

  • Marcaje rutiere, indicatoare și sistematizarea intersecțiilor;

  • Colectarea apelor pluviale prin rigole conectate la canalizare;

  • Relocarea și protejarea rețelelor edilitare (electricitate, apă, canal, gaz).

Valoarea totală a proiectului: 28.475.019,28 lei (TVA inclus), din care lucrările de construcții-montaj: 17.127.080,06 lei.
Durata estimată a execuției: 6 luni.

Dorim ca prin implementarea acestui proiect să eliminăm total cozile de pe centură și timpii de așteptare pentru cei care ies din comuna Sântandrei și vin la muncă în Oradea. Suntem în discuții cu Compania Națională de Infrastructură Rutieră pentru finanțare. Parte din investiție ar putea fi acoperită de Primăria Oradea, iar cealaltă de CNIR, cărora le mulțumesc pentru deschidere”, a completat primarul Birta.

Construirea de drumuri colectoare în zona centurii Oradea – strada Ogorului

Al doilea proiect vizează realizarea de drumuri colectoare între strada Nufărului (km 11+300) și sensul giratoriu cu Centura Oșorhei (km 13+912), pe un tronson cu trafic intens și accesuri neorganizate către proprietăți și operatori economici. Accesul direct la centură creează blocaje, reduce viteza de circulație și generează riscuri de accidente.

Un alt proiect se referă tot la centura municipiului Oradea, dar în zona dintre magazinele Metro și Selgros, unde în parteneriat cu Consiliul Județean și Ministerul Transporturilor, va fi realizat pasajul pentru tram-train. Pentru a permite accesul tuturor deținătorilor de terenuri, este necesară realizarea unor drumuri colectoare în paralel cu centura”, a subliniat primarul.

Proiectul prevede:

  • Drumuri colectoare unidirecționale de 4 m lățime;

  • Platforme rutiere de 10 m, cu două benzi și insulă mediană de 2 m cu parapete;

  • Bretele de întoarcere în U;

  • Trotuare moderne, cu 2 m lățime (1,5 m utili + 0,5 m bandă tehnică);

  • Organizarea și semnalizarea acceselor;

  • Reabilitarea podului peste pârâul Peța (km 11+740);

  • Iluminat public;

  • Relocarea și protejarea rețelelor de utilități.

Accesul direct într-o centură cu patru benzi nu este recomandat. Aceste drumuri colectoare sunt esențiale pentru a asigura o conectivitate corectă și sigură, iar legislația cere acest lucru, a declarat Florin Birta.

În prima etapă vom construi drumurile colectoare din zona pasajului, pentru a nu îngrădi accesul la terenuri. În a doua etapă vom extinde colectoarele până spre Metro. Suntem în discuții cu Ministerul Transporturilor și CNIR pentru un parteneriat de finanțare”, a adăugat edilul.

Valoarea totală a proiectului: 65.887.509,12 lei (TVA inclus), din care lucrările de construcții-montaj: 44.452.307,71 lei.
Durata estimată a lucrărilor: 9 luni.

Distribuie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

+ 47 = 56