Actualizat noiembrie 23rd, 2024 9:40 PM
ian. 31, 2020 Adrian Popa Actualitate, Administrație 0 1876 vizualizari
Lucian Popa, directorul Direcției Patrimoniu Imobiliar (DPI) din Primăria Oradea, a susținut joi, 30 ianuarie, o conferință de presă în care a prezentat raportul de activitate al direcției pe care o coodonează.
”În primul rând doresc să mulțumesc tuturor colegilor cu care am lucrat, pentru că tot ceea ce am realizat se datorează unei munci de echipă, în care fiecare membru are un rol bine determinat. Totodată, mulțumesc celorlalte direcții din Primăria Oradea pentru colaborarea foarte bună”, a spus directorul Lucian Popa.
Principalele structuri de care se ocupă Direcția Patrimoniu Imobiliar sunt: Serviciul Locuințe, Serviciul Terenuri, Serviciul Parcări, partea de baze sportive și Serviciul Tehnic, serviciu căruia îi revine derularea lucrărilor de reabilitare și întreținere a acestor structuri din patrimoniul direcției.
În ceea ce privește patrimoniul aflat în administrarea direcției, acesta e compus din: 40 de unități de învățământ preșcolar, 13 unități de învățământ gimnazial, 21 de unități de învățământ liceal, 14 unități creșe, 5 imobile în care DPI deține calitatea de chiriaș, parcările supraetajate de pe str. Tribunalului și str. Corneliu Coposu, 3 cabinete medicale, 239 de spații cu altă destinație, baze sportive și de agrement (Stadionul Iuliu Bodola, Stadionul Motorul, Sala Sporturilor Antonio Alexe, Baza de tenis Ioșia cu terenurile de tenis și pista de atletism, Bazinul Olimpic Ioan Alexandrescu, Bazinul acoperit Crișul, Orășelul copiilor), imobilul de pe str. George Barițiu și 24 de rezervoare de beton aferente stațiilor de hidrofor dezafectate.
DPI a înregistrat în 2019 o creștere semnificativă a veniturilor
Directorul Popa Lucian a făcut o prezentare a evoluției patrimoniului administrat de direcția pe care o coordonează și a veniturilor înregistrate: „În ceea ce privește partea de patrimoniu, aceasta s-a îmbunătățit în anul 2019 cu două blocuri ANL, unul pe str. Balogh Istvan cu 132 de apartamente și unul pe str. Spartacus cu 30 de apartamente, iar în ceea ce privește terenurile aflate în proprietatea sau în administrarea municipiului Oradea avem 2582 ha de terenuri aflate în domeniul public al municipiului Oradea, 223 ha terenuri aflate în domeniul privat al municipiului Oradea și 13 ha terenuri aflate în domeniul privat al statului român. Dacă privim comparativ evuluția veniturilor totale ale DPI, în ultimii patru ani observăm o creștere semnificativă a acestora. Astfel, dacă în anul 2016 veniturile totale ale DPI erau de 27.398.913 lei, în anul 2019 am ajuns la venituri totale de aproape 50.000 lei. După cum se observă, am încercat să menținem o medie de creștere de cca 20%. Trebuie spus că la această creștere a veniturilor a contribuit și adoptarea unor Hotărâri de Consiliu Local care au vizat o mai bună administrare a patrimoniului, fie că a fost vorba de chiriile pe locuințe, fie că au privit alte sectoare pe care le administrăm”.
Măsuri concrete penru reducerea cheltuielilor
Totodată, un aspect important al managementului direcției îl reprezintă luarea unor măsuri concrete pentru reducerea cheltuielilor cu utilități la clădirile avute în patrimoniu.
Astfel, după ce au fost identificați marii consumatori de utilități, s-a reușit implementarea unui sistem de automatizări la unități de învățământ precum Grădinița nr. 52, Colegiul Național Emanuil Gojdu, Școala Ion Bogdan, sistem cu ajutorul căruia consumul de energie termică a scăzut foarte mult. De exemplu, la Școala Ion Bogdan consumul cu energia termică a scăzut la 80%.
Tot pentru reducerea cheltuielilor s-au făcut investiții prin Compania de Apă la blocurile sociale situate pe str. Voltaire, care au vizat separarea consumului de apă rece.
Investiții la imobilele situate în Ansamblul Urban Centrul Istoric
Direcția Patrimoniu Imobiliar a realizat în cursul anului 2019 în parteneriat cu Fundația pentru protejarea monumentelor istorice o serie de lucrări de investiții la imobilele situate în Ansamblul Urban Centrul Istoric.
În timp ce fundației îi revine partea de documentații și de proiecte tehnice, Direcția Patrimoniu Imobiliar se ocupă de urmărirea lucrărilor. Astfel a fost demarată reabilitarea clădirii Primăriei Oradea, a fost reabilitat acoperișul Palatului Episcopal, fațadele palatelor Stern și Apollo, reabilitarea fațadei la imobilul de pe str. Duiliu Zamfirescu nr. 10, reabilitarea fațadei și schimbarea învelitorii la Palatul Rimanoczy Kalman din str. Parcul Traian nr. 1.
Totodată s-au făcut lucrări de investiții la unitățile de învățământ, la bazele sportive și de agrement, dar și la alte obiective
Pentru anul acesta, DPI are pregătite în continuare o serie de investiții în unitățile de învățământ, în bazele sportive și de agrement, în parcări, în sistemul de supraveghere video a domeniului public, dar și în alte obiective care necesită îmbunătățiri.
În atașament găsiți raportul de activitate detaliat al DPI.
nov. 20, 2024 0
nov. 18, 2024 0
nov. 15, 2024 0
nov. 12, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 22, 2024 0