Actualizat februarie 12th, 2025 11:41 PM
feb. 11, 2025 Adrian Popa Actualitate, Administrație 0 603 vizualizari
Arhitectul-șef al Primăriei Oradea, Radu Fortiș, a prezentat astăzi, alături de viceprimarul municipiului Oradea, Teofil Filimon, într-o conferință de presă, raportul de activitate al Direcției Arhitect Șef pentru anul 2024.
O activitate dinamică pentru un oraș în continuă dezvoltare
Viceprimarul Teofil Filimon a mulțumit echipei Direcției Arhitect Șef pentru efortul depus, subliniind importanța muncii acesteia în dezvoltarea armonioasă a municipiului Oradea. „Dacă avem un oraș ordonat, care transmite frumusețe, acest lucru se datorează profesionalismului celor care activează în cadrul Direcției Arhitect Șef”, a declarat viceprimarul.
Creștere a numărului de autorizații emise
Arhitectul-șef Radu Fortiș a prezentat activitatea Direcției pe diferite paliere, de la emiterea actelor de informare și de autoritate până la implementarea regulamentelor specifice și elaborarea documentațiilor de urbanism. Anul 2024 a adus o creștere a numărului de autorizații de construire, incluzând patru categorii: autorizații pentru clădiri, publicitate, rețele și desființări. De asemenea, s-au emis 65 de autorizații de intrare în legalitate, proces mai complex, care a presupus în unele cazuri demolări parțiale sau integrale ale unor construcții.
Eficiența sporită prin regimul de urgență
Direcția Arhitect Șef a continuat să emită actele necesare în regim de urgență, reducând considerabil timpul de eliberare a acestora. Astfel, certificatele de urbanism sunt emise în doar 2 zile lucrătoare, iar autorizațiile de construire și de luare în folosință în 5 zile lucrătoare. Taxele percepute rămân competitive în raport cu alte municipii: 200 de lei pentru certificatele de urbanism și 500 de lei pentru autorizațiile de construire.
Activitatea Comisiei Municipale de Urbanism
Pe parcursul anului 2024, Comisia Municipală de Urbanism și Amenajarea Teritoriului (CMUAT) a analizat un număr semnificativ de documentații, emise fie cu aviz favorabil, nefavorabil sau consultativ. Dintre acestea, 484 au fost documentații de urbanism, 303 au vizat avize de oportunitate, iar 1.626 au fost documentații pentru lucrări de arhitectură.
Proiecte în derulare și perspective de viitor
Printre proiectele aflate în derulare, Direcția Arhitect Șef lucrează la completarea și modificarea Regulamentului privind organizarea activităților pe domeniul public. Un alt proiect strategic este crearea unor standarde unice în urbanism și amenajarea teritoriului, prin utilizarea sistemelor informatice geografice, integrând informațiile urbanistice într-o bază de date complexă, denumită Banca de Date Metropolitană (BDM).
Totodată, Direcția Arhitect Șef continuă procesul de digitalizare, având ca obiectiv preluarea documentațiilor de urbanism online, în format digital vectorizat. Emiterea online a actelor urbanistice reprezintă un pas important pentru eficientizarea activității instituționale și reducerea birocrației, facilitând accesul cetățenilor la servicii publice rapide și moderne.
feb. 12, 2025 0
feb. 11, 2025 0
feb. 11, 2025 0
feb. 10, 2025 0
feb. 12, 2025 0
feb. 12, 2025 0
feb. 12, 2025 0
feb. 12, 2025 0