Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
ian. 21, 2022 Adrian Popa Actualitate, Învăţământ 0 1052 vizualizari
Consiliul Județean Bihor și Inspectoratul Școlar Județean Bihor au organizat miercuri, 19 ianuarie, o întâlnire cu reprezentanții mai multor operatori economici. Discuțiile au fost pe tema unor modificări legislative și a modului în care poate fi susținut și dezvoltat învățământul dual.
Întâlnirea a fost găzduită de președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, și inspectorul școlar general, Horea Abrudan, la sediul Consiliului Județean. La discuții au participat reprezentanți ai Asociației Firmelor Bihorene și reprezentanți ai companiilor partenere în susținerea acestui tip de învățământ.
Ministerul Educației, prin OME nr. 5578/2021, a făcut câteva modificări în ceea ce priveşte angajarea de personal care să predea catedre de discipline tehnice, respectiv de pregătire-instruire practică:
Art. 4 alin. 2 litera j) și art. 31 alin. 2 prevede că „Începând cu etapa de pretransfer catedrele vacante/rezervate de discipline tehnologice sau de pregătire-instruire practică de la clasele/grupele din învăţământul dual se publică precizând avizul operatorului economic.”
Art. 95 alin. 4 „ În mod excepţional, catedrele de discipline tehnologice sau de pregătire-instruire practică de la clasele/grupele din învăţământul dual, pot fi ocupate, cu avizul operatorului economic, în regim de plata cu ora, cu statut de cadru didactic calificat şi de specialiști în domeniu care nu îndeplinesc strict condiţiile prevăzute la art. 3 alin. (2)-(8).”
Aceste modificări ar putea crea condițiile unei colaborări mai bune între mediul preuniversitar și operatorii economici, care ar duce, în final, la absolvenți ai învățământului dual bine pregătiți, interesați să rămână pe termen lung la firmele care i-au pregătit.
Potrivit datelor Inspectoratului Școlar Județean, în judeţul Bihor, la învăţământul cu predare în limba română, situaţia claselor este următoarea:
Clase |
Liceu |
Profesional |
Din care dual |
IX |
96 |
26 (21% din total) |
12 (46% din total profesional) |
X |
118 |
38,5 (24.6% din total) |
19,5 (49.87% din total profesional) |
XI |
111 |
35 (23.97% din total) |
17,34 (49.54 din total profesional) |
Total |
325 |
99.5 |
48.84 |
Propunere IX |
114 |
43 |
24 |
nov. 19, 2024 0
nov. 14, 2024 0
nov. 13, 2024 0
nov. 13, 2024 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0