Actualizat noiembrie 23rd, 2024 9:40 PM
ian. 06, 2016 Andrei Şandor Actualitate 0 2817 vizualizari
Sceptic din start în ceea ce privește promisiunile făcute la semnarea cu mare fast, la Oradea, a noului contract privind execuția tronsonului Borș – Suplac a Autostrăzii Transilvania, Cseke Attila critică lipsa totală de profesionalism și de interes a CNADNR și a Ministerului Transporturilor. La bilanțul parlamentar pe anul 2015, miercuri (6 ianuarie), deputatul UDMR-ist a arătat cu dezamăgire că noul masterplan pe Transport al României, acceptat de Comisia Europeană, prevede termene amănate pentru porțiunea bihoreană a Autostrăzii Transilvania. Adică un debut de lucrări efective în anul 2017, finalizarea fiind lăsată pentrul anul 2019. Total altceva față de cele semnate în primăvara trecută, la Prefectură, în prezența ministrului de atunci al Transporturilor, Dan Șova, și a ex-șefului mare de la CNADNR, Narcis Neaga. Atunci, oficialii guvernamentali vorbeau despre 4 luni contractuale pentru reproiectare și doi ani pentru lucrările efective. Este evident că șantierul nu a reînceput, perioada dedicată reproiectării fiind demult depășită. Deputatul Cseke consideră că situația este imputabilă și CNANDR, dar și firmelor care au câștigat licitația, acestea învățând repede că nu au de pierdut dacă nu se țin de calendarul asumat. În opinia parlamentarului bihorean, România ar fi avut de câștigat dacă ar fi existat clauze clare privind rezilierea și plata de penalități usturătoare în caz că executantul nu își respectă obligațiile. Dureros este că autostrada Borș – Suplac e în continuare în stand-by, cu o serie de lucrări deja efectuate, dar care se deteriorează de la o zi la alta.
De altfel, referitor la situația generală a infrastructurii din România, Cseke Attila spune că țara noastră ar trebui să profite de ceea ce ar putea să fie ultimul exercițiu financiar european (2014 – 2020) în care țării noastre i se mai permite să ia bani europeni pentru proiecte rutiere majore.
mart. 22, 2024 0
mart. 11, 2024 0
iul. 14, 2023 0
mai 26, 2023 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 22, 2024 0