Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
mart. 23, 2017 Andrei Şandor Actualitate, Politică 0 3656 vizualizari
Unul dintre cei mai vocali politicieni bihoreni cu privire la veşnicele faulturi date proiectului autostrăzii dintre Borş şi Suplacu de Barcău, Cseke Attila, a mai descoperit un motiv de revoltă. Joi, 23 martie, într-o conferinţă de presă susţinută la Oradea, liderul UDMR Bihor a arătat că, dincolo de neseriozitatea drumarului spaniol care a câştigat ultima licitaţie pentru porţiunea în cauză a şoselei de mare viteză (n.b.: contractul fiind deja reziliat!), proiectul este ţinut pe loc şi de … nişte plante. Concret, s-a descoperit pe traseul din Bihor al Autostrăzii Transilvania, undeva pe la Fegernic, există o zonă pe o lungime de vreo 100 de metri care a fost declarată arie protejată. Şi inclusă în categoria siturilor Natura 2000. „Nu am nimic cu plantele şi nici cu ariile protejate, dar mi se pare cel puţin ciudat ca la 12 ani de la demararea proiectului, cu ani buni după ce a fost creionată ruta Autostrăzii Transilvania, să vină cineva şi să decidă că pe acel traseu trebuie să apară un sit Natura 2000”, spune senatorul udemerist.
Lucrurile pot fi primite cu un zâmbet, dar nu e nicidecum de râs. Şi Bihorul nu e singurul asemenea exemplu de proiect major de infrastructură rutieră care bălteşte din asemenea motive. O altă autostradă, în zona de sud-vest a ţării, e şi ea ţinută în stand-by din cauză că a apărut necesitatea realizării unui ecoduct pentru câteva exemplare de urs care s-ar putea intersecta cu şoseaua. Cseke Attila (foto) spune că existenţa ariei protejate de la Fegernic este, de fapt, cauza nescoaterii la licitaţie a lucrărilor de pe porţiunea Borş – Suplac. De asemenea, ca la orice proiect care mai mult a stat decât a avansat, va fi nevoie de revizuirea acordurilor de Mediu necesare.
Dintr-o corespondenţă pe care senatorul Cseke a iniţiat-o cu Ministerul Transporturilor reiese că este nevoie de „soluţii constructive” pentru deblocarea lucrurilor. Ba chiar, am putea spune, de o soluţie construită, căci în mod clar acolo va trebui edificat un pod / viaduct astfel încât ecosistemul plantelor protejate de lângă Fegernic să nu fie tulburat. Preşedintele UDMR Bihor a precizat că problema pe care o identifică e dublă: pe de o parte, că stabilirea acelei arii protejate a venit mult după trasarea rutei Autostrăzii Transilvania, iar pe de altă parte că „ne dăm cu stângul în dreptul” pentru că o asemenea situaţie se poate întâmpla oricând şi oriunde.
Şi ne mai mirăm că, în 27 de ani, România nu a fost în stare să construiască măcar o autostradă care să pornească dintr-un capăt al ţării şi să ajungă în celălalt capăt.
mart. 22, 2024 0
mai 26, 2023 0
mai 13, 2023 0
mai 09, 2023 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0