Actualizat noiembrie 21st, 2024 10:53 AM
dec. 19, 2023 Adrian Popa Actualitate 0 890 vizualizari
“Inspectoratul teritorial de Muncă Bihor aduce în atenția angajatorilor și persoanelor fizice interesate, inițiativa Inspecției Muncii privind punerea în consultare publică a Proiectului tehnic aferent Reformei activității de control în domeniul relațiilor de muncă și al securității și sănătății în muncă, disponibil pe: https://inspectiamuncii.ro/transparenta/.
În acest sens cei interesați pot transmite propuneri, sugestii și opinii, în format editabil, la adresa de e-mail: consultare.publica@inspectiamuncii.ro până la data de: 08.01.2024.
Având în vedere impactul implementării sistemului informatic de servicii oferite, Inspecția Muncii inițiază o procedură de consultare publică, referitoare la Proiectului tehnic aferent Reformei activității de control în domeniul relațiilor de muncă și al securității și sănătății în muncă, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (#PNRR).
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă reforma activității de bază a instituției, prin modernizarea și eficientizarea activității de control în domeniul relațiilor de muncă și al securității și sănătății în muncă.
Obiectivul va fi atins prin modernizarea infrastructurii digitale care să contribuie la creșterea gradului de transparentizare a activității instituției, a gradului de integrare cu instituțiile publice partenere, la reducerea birocrației și la oferirea unor servicii digitale de înaltă calitate cetățenilor, salariați și angajatori.
Reforma activității de control în domeniul relațiilor de muncă și al securității și sănătății în muncă va permite:
-planificarea, pregătirea și realizarea activității de control, inclusiv înregistrarea și comunicarea către angajator a tuturor documentelor rezultate în mod securizat, prin folosirea semnăturii electronice;
Nr.30699/CCRP/18.12.2023
-gestiunea documentelor și notificărilor în ceea ce privește relațiile de muncă și sănătatea și securitate în muncă, prin implementarea fluxurilor interne de documente și
a unor interfețe intuitive și securizate destinate angajatorilor, evitându-se, astfel, necesitatea deplasării acestora la ghișeu;
-gestiunea centralizată a tuturor documentelor la nivel de instituție și interconectarea platformei nou-create cu platfomele ANAF, RECOM, REGES-ONLINE și Columbo, precum și Ia bazele de date ale altor instituții: ANAF- Declarația 112, ONRC, Evidența populației, ANOFM, ANPIS, CNPP, IGI;
-prelucrări pe criterii multiple, selectabile de către utilizator, pentru analiza și luarea deciziilor în baza informațiilor existente în sistemul informatic;
-comunicarea electronică a documentelor întocmite de inspectorii de muncă;
-comunicarea electronică, către organele fiscale, a proceselor verbale de constatare și sancționare a contravențiilor, în vederea executării amenzilor aplicate;
-prelucrarea și analiza datelor colectate de cătrepp sistemele informatice ale Inspecției Muncii și alte sisteme informatice compatibile prin implementarea capabilităților de raportare și analiză vizuală a datelor;
-un modul pentru transmiterea sesizărilor și petițiilor, respectiv solicitarea informațiilor de interes public conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informații de interes public.”
nov. 17, 2024 0
nov. 11, 2024 0
nov. 07, 2024 0
nov. 06, 2024 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0