Campania de informare are ca scop conștientizarea tuturor utilizatorilor serviciilor de apă și canalizare despre impactul negativ pe care îl are aruncarea în toaletă a deșeurilor. Aceste practici pun în pericol funcționarea eficientă a infrastructurii, prin avarii repetate, și pot contribui la creșterea tarifelor pentru serviciile de apă și canalizare.
În ultimele luni, blocajele din rețeaua de canalizare locală au fost generate, în principal, de aruncarea necorespunzătoare a deșeurilor direct în toaletă. Șervețelele umede, produsele de igienă feminină, bețisoarele de urechi și părul sau blana animalelor de companie cauzează avarii în sistemul de canalizare prin înfundarea pompelor și a conductelor.
Impactul financiar asupra utilizatorilor și sistemului
Compania de Apă Oradea cheltuie, anual, aproape două milioane de lei pentru a vindaja și desfunda canalizarea. Operatorul atrage atenția că, pentru menținerea tarifelor la un nivel rezonabil pentru populație, este esențial ca fiecare dintre utilizatori să fie conștient de responsabilitățile pe care le are și să acționeze în mod corect pentru a proteja sistemul de ape uzate.
Compania de Apă Oradea face un apel către populație să urmeze regulile de bun simț și să nu arunce deșeuri în toaletă. În acest sens, operatorul a trimis deja informări pe spatele facturilor tipărite, pe site-ul și pe paginile de socializare proprii, precum și pe autoutilitare, unde vor fi lipite autocolante care atrag atenția că aruncarea deșeurilor în toaletă este interzisă. În același timp, CAO îi îndeamnă pe utilizatori să sesizeze orice avarie a sistemelor de alimentare cu apă și de canalizare prin numărul unic de Call Center – 0359 996.
Prin eforturile comune ale cetățenilor și ale operatorului, se pot preveni avariile, pentru un mediu curat și sănătos. Fiecare gest contează!