Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
oct. 04, 2018 Daniel Ardelean Actualitate 0 1656 vizualizari
CONTESTAȚIE
împotriva Hotărârii Biroului Electoral de Circumscripție Județeană nr.5 Bihor PRIVIND OPRIREA DISTRIBUIRII PLIANTELOR noastre ca cetățeni prin care vrem să facem cunoscut Referendumul din 6 -7 octombrie 2018.
a. Oprirea distribuirii de pliante dispusă prin Hotărârea Biroului Electoral de circumscripție Județeană nr. 5 Bihor este în opinia noastră neîntemeiată juridic pe motiv că pliantele (flyerele) menționate în Art. 1 din Hotărârea Biroului Electoral de circumscripție Județeană nr. 5 Bihor nr.2 din 2.10.2018 ora 16:30 nu intră sub incidența art. 79 din Legea nr. 208/2015. Textul de Lege se referă strict la afișele electorale (Legea 208 Art. 79 Al.7.). Cuvântul pliante sau flyere nu se găsește în nici un loc în Legea nr. 208/2015.
b. Întărind cele de mai sus Art. 2 din Hotărârea Biroului Electoral de circumscripție Județeană nr. 5 Bihor nr.2 din 2.10.2018 ora 16:30 arată că panourile publicitare nu intră sub incidența art. 79 din Legea nr. 208/2015. În consecință dacă panourile publicitare nu intră sub incidența art. 79 din Legea nr. 208/2015 nici pliantele publicitare (flyerele) nu intră sub incidența art. 79 din Legea nr. 208/2015.
c. Campania pentru Referendum nu este un proces electoral în sensul luptei dintre partide pentru câștigarea voturilor. Demersului de revizuire a Constituției în acest caz este inițiat de cetățeni și nu de partidele politice. Așa cum arată Legea 3/2000 Art. 30 Al. 2, este și dreptul cetățenilor neimplicați politic să-și exprime opiniile în mod liber prin mijloacele de informare în masă. Mijloacele de informare în masă sunt definite de Codul Fiscal Art. 477 care citează din Codul CAEN.
d. Folosirea de către cetățenii români a însemnelor naționale, a culorilor cu încărcătură simbolică nu este interzisă de lege, ba mai mult, potrivit disp. art. 20 din Legea 75/1994 „cetățenii sunt datori să manifeste respect față de drapelul și imnul național al României”. Pe site-ul Biroului Electoral Central pentru referendumul din 6-7 Octombrie 2018, în antet, găsim o combinație de culori într-o succesiune care reproduce drapelul României. Dacă nu e legal ca cetățenii să folosească o combinație de culori într-o succesiune care reproduce drapelul României atunci nici cetățenii de la Biroului Electoral Central pentru referendumul din 6-7 Octombrie 2018 nu au dreptul legal de a folosi această combinație de culori. În sfera economică sunt multiple exemple dintre care indicăm ciocolata cu ROM unde găsim o combinație de culori într-o succesiune care reproduce drapelul României. Nu se pot aplica cetățenilor români dispozițiile electorale obligatorii pentru partidele politice. Referendumul din 6-7 octombrie nu cade sub incidența Legii 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniei electorale.
Potrivit art. 2 din Legea 3/2000, referendumul național privind revizuirea Constituției constituie forma și mijlocul de consultare directă și de exprimare a voinței suverane a poporului român cu privire la acest aspect.
Cu alte cuvinte, subiectul activ al Referendumului național pentru revizuirea Constituției este poporul român prin cetățenii săi cu drept de vot, și nu partidele politice.
În speța de față, Comitetul de inițiativă cetățenească este forma juridică prin care cetățenii României au promovat inițierea Referendumului din 6-7 octombrie 2018.
Potrivit art. 30 alin. 2 din Legea 3/2000, în campania pentru Referendum, nu doar partidele politice, ci și cetățenii au dreptul să își exprime opiniile în mod liber și fără nici o discriminare, prin mitinguri, prin adunări publice și prin mijloace de informare în masă.
Hotărârea Biroului Electoral de Circumscripție al județului Bihor discriminează grav categoria prevăzută expres în art. 30 alin. 2, din legea 3/2000, respectiv cetățenii, prin excluderea acestora și anihilarea dreptului lor de a fi subiecți activi în campania pentru Referendum.
Subscrisul Comitetul de Inițiativă Cetățenească ne-am constituit în temeiul art. 2 din Legea 189/1999, tocmai pentru promovarea inițiativei cetățenilor României în sensul revizuirii constituționale ce face obiectul acestui Referendum.
Hotărârea Biroului Electoral, prin faptul că se referă exclusiv la partidele politice, exclude cetățenii din campania liberă pentru Referendum.
De altfel și disp. art. 4 alin 4 din Legea 3/2000, teza a doua, se referă tot la cetățenii României.
Față de cele arătate, vă rugăm să admiteți prezenta contestație împotriva Hotărârii Biroului Electoral de Circumscripție Județeană nr.5 Bihor , în sensul arătat.
Comitetul de inițiativă cetățenească Bihor
oct. 23, 2020 0
nov. 16, 2014 0
mai 25, 2014 0
mai 19, 2014 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0