Actualizat noiembrie 20th, 2024 11:58 PM
oct. 22, 2013 Andrei Şandor Actualitate 0 1850 vizualizari
Un proiect ambițios girat de județele Bihor, Satu Mare, Cluj, Sălaj și Maramureș, în valoare de peste 225 milioane euro e pe calea de a se naște. Președintele Consiliului Județean (CJ) Bihor, Cornel Popa, flancat de colegii săi președinți din județele Maramureș și Satu Mare și de vicepreședintele Kiss Alexandru, a anunțat marți, 22 octombrie, că șefii celor 5 foruri județene au căzut de acord cu privire la traseul pe care ar urma să îl aibă șoseaua care va lega între ele județele cu pricina. Dar nu doar atât, căci se dorește accesarea unei finanțări nerambursabile pe POR 2014 – 2020, iar cerințele sunt legate și de conectarea acestor drumuri județene la TENT (rețeaua europeană de transport). Iar proiectul comun ale celor 5 corespunde cu această cerință.
Infrastructură rutieră, turism, dezvoltare
Potrivit președintelui Popa, în Bihor, drumul se va întinde pe aproape 120 km și va avea următorul traseu: Salonta – Tinca – Belfir – Șoimi – Beiuș – Stâna de Vale. Din această zonă de stațiune montană, drumul va merge mai departe și va atinge zone turistice și din celelalte județe participante la acest mare proiect. După discuții nu foarte îndelungate cu omologii săi din județele de mai sus, liderul CJ Bihor spune că s-a ajuns rapid la traseul considerat cel mai potrivit și care satisface cerinețele finanțatorului. Astfel, pe lângă necesitatea de a avea o infrastructură rutieră corespunzătoare pentru secolul 21 în Uniunea Europeană, drumul care va avea o lungime totală de aproape 400 km va face și legături transfrontaliere, va aduce dezvoltare economică în zonele prin care va șerpui și va scoate la lumină zone turistice foarte frumoase, precum și zone cu un mare deficit în materie de calitate a șoselelor (fie ele și numai județene).
Investiție de aproape 230 milioane euro
Atât președintele CJ Satu Mare (Adrian Ștef), cât și șeful CJ Maramureș (Zamfir Ciceu) au subliniat rapiditatea cu care a fost definitivat traseul drumului, semn că toate părțile implicate au înțeles urgența și necesitatea unui asemenea proiect comun. Partea bihoreană a viitoarei șosele interjudețene ar costa undeva la 52 milioane euro. Cea mai mare sumă – aproape 71 milioane euro – din totalul estimat de 226 milioane euro ar merge în Maramureș, unde va fi nevoie și de construirea unui pod peste Someș. Schema de finanțare este: 85% de la bugetul Uniunii Europene, 13% de la bugetul național și 2% din bugetele consiliilor județene. Cornel Popa susține că are și acceptul președintelui CJ Cluj, Horia Uioreanu, un acord necesar și el, cu toate că acest județ este doar foarte puțin afectat de proiect.
Așa cum prevăd termenele stabilite de Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest, după parcurgerea celorlalte etape, contractul de lucrări efective va trebui semnat în iunie 2016, finalizarea fiind prevăzută pentru vara anului 2020. „Avem tot interesul să devansăm aceste termene”, spune președintele CJ Bihor.
Concordie Popa-Mang-Kiss
Cornel Popa a ținut să precizeze că traseul din județul nostru a fost stabilit împreună cu vicepreședinții Kiss Alexandru și Ioan Mang. De altfel, Kiss a ținut să îl felicite pe Popa pentr succesul pe care l-a avut pe lângă ceilalți șefi de consilii județene, care au acceptat proiectul și au fost de acord să se deplaseze la Oradea pentru a apărea marți în fața presei. Totodată, pentru a arăta că Executivul CJ Bihor lucrează, în ciuda unor critici ai modului în care se derulează lucrurile la sediul forului județean, președintele UDMR Bihor spune că strategia de dezvoltare a județului (avut în vedere și prin prisma acestui proiect de infrastructură rutieră) este discutată zi de zi. „Doar că noi nu ieșim în conferințe de presă pentru a prezenta idei. Apărem atunci când avem ceva concret”, a spus Kiss Alexandru, fără să uite să menționeze că un asemenea proiect de drumuri județene a fost în vizor și în mandatul său de președinte al județului.
[nggallery id=1958]
nov. 19, 2024 0
nov. 15, 2024 0
nov. 14, 2024 0
nov. 13, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0