Actualizat noiembrie 22nd, 2024 6:50 PM
sept. 08, 2023 Adrian Popa Actualitate 0 874 vizualizari
Instituția Prefectului – Județul Bihor a întocmit raportul intermediar la o săptămână de la demararea controalelor pentru identificarea problemelor existente la nivelul operatorilor economici care depozitează, distribuie, transportă și comercializează carburanți, inclusiv gaz petrolier lichefiat (GPL) și gaz natural comprimat (GNC) pe raza județului Bihor.
Verificările sunt efectuate de către echipe constituite în data de 30 august la ordinul prefectului Dumitru Țiplea, fiind compuse din reprezentanți ai 10 instituții, respectiv: Inspectoratul Teritorial Oradea al Inspecției de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat (ISCIR), Compania Națională pentru Controlul Cazanelor, Instalațiilor de Ridicat și Recipientelor sub Presiune S.A. (CNCCIR), Inspectoratul Teritorial Oradea al Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), Comisariatul Judeţean Bihor al Gărzii de Mediu, Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Crișana” al județului Bihor (ISU Bihor), Inspectoratul de Poliție Județean Bihor (IPJ), Direcția antifraudă a Administraţiei Judeţeană a Finanţelor Publice Bihor (ANAF), Biroul Vamal de Interior Bihor, Inspectoratul Teritorial de Muncă Bihor (ITM) și Reprezentanţa Bihor a Registrului Auto Român (RAR).
Operațiunile de control de la nivelul județului Bihor se desfășoară în intervalul 30 august – 31 octombrie, sub coordonarea Instituția Prefectului – Județul Bihor, care centralizează datele și întocmește zilnic rapoarte către Ministerul Afacerilor Interne.
Conform raportului intermediar, în prima săptămână au fost verificate 169 de locații și 75 de mijloace de transport. Menționăm cele mai importante nereguli constatate:
– Garda de Mediu: lipsa Autorizației de Mediu, lipsa evidenței deșeurilor, lipsa colectării separate;
– ISU Bihor: nerespectare reglementărilor referitoare la fumat și foc deschis, instalații electrice cu deficiențe, utilizarea deficitară a spațiilor de depozitare, blocarea căilor de evacuare, lipsa evidenței lucrărilor de întreținere la instalații și utilaje care pot genera incendii, personal neinstruit cu privire la intervenția în caz de incendiu, iluminat de siguranță nefuncțional, conductori electrici improvizați, aparate cu risc de incendiu în depozite, scurgeri de combustibil la pompele de alimentare, garnituri deteriorate la gurile descărcare a combustibilului, lipsa verificării și nefuncționarea instalațiilor de detectare, semnalizare și avertizare incendiu;
– ISCIR: neconcordanțe cu Avizul Obligatoriu de Instalare; nerespectare contract întreținere și condiții de etanșeitate;
– ITM: nerespectare repausului săptămânal, orelor suplimentare, regimului muncii de noapte și lipsa evidențelor de personal;
– IPJ: nerespectarea cerințelor minimale de securitate.
Totodată, au fost aplicate 120 de sancțiuni, din care 86 de avertismente și 34 de amenzi cu o valoare totală de 280.500 lei și a fost dispusă suspendarea activității pentru 7 agenți economici.
„Am constatat cu toții, din păcate, unde poate duce neglijența. Fac un apel către agenții economici să acorde maximă prioritate operării în condiții de siguranță, și nu doar acum, cu ocazia acestor controale. Am solicitat tuturor instituțiilor aplicarea riguroasă a legii, pentru că orice mică abatere poate costa vieți omenești.” a declarat prefectul Dumitru Țiplea.
nov. 19, 2024 0
nov. 14, 2024 0
nov. 13, 2024 0
nov. 13, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0