InfoCons a realizat un studiu pentru produsele tip cafea gata preparată , ce se regăsesc pe piața din România .
Eșantionul analizat este alcătuit din 42 produse , având drept producători / distribuitori :
– Albalact S.A. ;
– Coffee Trade Support and Distribution SRL ;
– Danone PDPA S.R.L ;
– SC HELL ENERGY SRL ;
– Kaufland Romania SCS ;
– SC Meggle Romania SRL ;
– Muller Dairy RO SRL ;
– Rauch Romania ;
– Sole Mizo Romania SRL .
Brandurile sub care sunt comercializate produsele sunt următoarele :
Alpro ;
HELL ;
K – to go ;
K – Classic ;
Meggle ;
Mizo ;
Muller ;
Nescafe ;
Rauch ;
Starbucks ;
Zuzu .
Ca urmare a centralizării și analizării informațiilor ce se regăsesc pe etichetele produselor au rezultat:
Din punct de vedere al ingredientului principal :
– 92.85 % din produse au în compoziție ca prim ingredient lapte ( de vacă / pasteurizat / integral / semi-degresat / degresat parțial ) ;
– 4.76 % din produse au în compoziție ca prim ingredient cafea ;
– 2.38 % din produse au în compoziție ca prim ingredient apă .
Din punct de vedere al procentajului de grăsime al laptelui :
– 38.46 % dintre produsele ce conțin lapte ( de vacă / pasteurizat / integral / semi-degresat / degresat parțial ) specifică procentajul de grăsime al acestuia regăsit în produs , situația fiind următoarea (pentru produsele care menționează procentajul de grăsime al laptelui) :
– 6,6 % dintre produsele studiate au în compoziție 3,3 % grăsime ;
– 6,6 % dintre produsele studiate au în compoziție 3,1 % grăsime ;
– 6,6 % dintre produsele studiate au în compoziție 3 % grăsime ;
– 26,66 % dintre produsele studiate au în compoziție 2 % grăsime ;
– 6,6 % dintre produsele studiate au în compoziție 1,8 % grăsime ;
– 6,6 % dintre produsele studiate au în compoziție 1,5 % grăsime ;
– 6,6 % dintre produsele studiate au în compoziție 1,1 % grăsime ;
– 33,33 % dintre produsele studiate au în compoziție 1 % grăsime .
Din punct de vedere al conținutului de lapte (cantitatea procentuală) :
– 73.80 % dintre produse menționează cantitatea de lapte , fie el lapte de vacă / pasteurizat / integral / semi-degresat / degresat parțial (procentuală) conținută de produs , situația fiind următoarea (pentru produsele care menționează procentajul de lapte) :
– 3,22 % dintre produsele au în compoziție 58 % lapte ;
– 6,45 % dintre produsele au în compoziție 70% lapte;
– 12,90 % dintre produsele au în compoziție 71% lapte;
– 3,22 % dintre produsele au în compoziție 74% lapte
– 41,93 % dintre produsele au în compoziție 75 % lapte ;
– 3,22 % dintre produsele au în compoziție 77 % lapte ;
– 6,45 % dintre produsele au în compoziție 78 % lapte ;
– 9,67 % dintre produsele au în compoziție 91 % lapte ;
– 6,45 % dintre produsele au în compoziție 93 % lapte ;
– 3,22 % dintre produsele au în compoziție 95 % lapte ;
– 3,22 % dintre produsele au în compoziție 96 % lapte .
92,85% dintre produsele analizate menționează tipul de lapte, iar situația este următoarea :
– 2,56 % dintre produse au în compoziție Lapte degresat parțial ;
– 10,25 % dintre produse au în compoziție Lapte integral ;
– 12,82 % dintre produse au în compoziție Lapte pasteurizat ;
– 15,38 % dintre produse au în compoziție Lapte semi-degresat ;
– 23,07 % dintre produse au în compoziție Lapte de vacă ;
– 35,89 % dintre produse numenționează tipul , folosind doar cuvântul „lapte” .
Din punct de vedere al tipului de cafea :
– 50 % dintre produse specifică tipul de cafea conținut de produs, situația fiind următoarea (pentru produsele care menționează tipul de cafea folosit):
– 42,85 % dintre produse au folosit cafea Starbucks Arabica ;
– 23,8 % dintre produse au folosit cafea Arabica ;
– 4,76 % dintre produse au folosit cafea Starbucks Arabica-Robusta ;
– 23,8 % dintre produse au folosit cafea instant ;
– 4,76 % dintre produse au folosit cafea prăjită și măcinată .
DESCARCĂ APLICAȚIA EUROPEANĂ INFOCONS
Din punct de vedere al cantității ( procentuale ) de cafea / extract de cafea / cafea instant
– 97,62 % dintre produse menționează procentajul de cafea / extract de cafea / cafea instant continut de produs, situația fiind următoarea :
– Pentru cafea , 48,78 % dintre produse utilizează cafea , valorile fiind următoarele :
– 5 % dintre produse conțin 1,5 % cafea ;
– 5 % dintre produse conțin 2 % cafea ;
– 5 % dintre produse conțin 12,5 % cafea ;
– 5 % dintre produse conțin 13 % cafea ;
– 5 % dintre produse conțin 15 % cafea ;
– 10 % dintre produse conțin 17 % cafea ;
– 5 % dintre produse conțin 18 % cafea ;
– 10 % dintre produse conțin 19,3 % cafea ;
– 5 % dintre produse conțin 19,4 % cafea ;
– 15 % dintre produse conțin 19,8 % cafea ;
– 10 % dintre produse conțin 20 % cafea ;
– 5 % dintre produse conțin 24,8 % cafea ;
– 5 % dintre produse conțin 27 % cafea ;
– 10 % dintre produse conțin 53 % cafea .
– Pentru cafea , 36,58 % dintre produse menționează doar procentajul de extract de cafea , valorile fiind următoarele :
– 6,6 % dintre produse conțin 0,45 % extract de cafea ;
– 13,3 % dintre produse conțin 0,9 % extract de cafea ;
– 6,6 % dintre produse conțin 1 % extract de cafea ;
– 26,6 % dintre produse conțin 1,1 % extract de cafea ;
– 13,3 % dintre produse conțin 1,2 % extract de cafea ;
– 6,6 % dintre produse conțin 1,4 % extract de cafea ;
– 13,3 % dintre produse conțin 1,5 % extract de cafea ;
– 6,6 % dintre produse conțin 1,6 % extract de cafea ;
– 6,6 % dintre produse conțin 1,9 % extract de cafea .
– Pentru cafea , 12,19 % dintre produse menționează doar procentajul de cafea instant , valorile fiind sub 1% la respectivele produse.
Din punct de vedere al aditivilor alimentari regăsiți :
– 85 % din produse au în compoziție cel puțin un aditiv alimentar (E-uri) .
Numericul de aditivi alimentari variază între 0 – 5 :
– 4.76 % dintre produsele studiate au în compoziție 5 E-uri ( aditivi alimentari ) ;
– 7.14 % din produse au în compoziție 4 E-uri ( aditivi alimentari ) ;
– 21.42 % din produse au în compoziție 3 E-uri ( aditivi alimentari ) ;
– 30.95 % din produse au în compoziție 2 E-uri ( aditivi alimentari ) ;
– 28.57 % din produse au în compoziție 1 E ( aditiv alimentari ) ;
– 7.14 % din produse nu au în compoziție E-uri (aditivi alimentari ) .
Pentru a consulta situația privind numericul de aditivi raportat la fiecare produs , click AICI .
Observație ! Toate produsele analizate conțin arome , însă în majoritatea cazurilor nu este menționat tipul aromelor .
Cantitatea de zaharuri , raportată la 100 g de produs , este cuprinsă între 3,5 g și 11,5 g !
În ceea ce privește cantitatea de zaharuri raportată la cantitatea totală a produsului , valorile sunt cuprinse între 8 g și 43 g !
Toate produsele studiate au avut menționat pe etichetă concentrația nutrițională în cantități raportate la 100 g de produs :
– Valoarea energetică este cuprinsă între 31 kcal și 79 kcal ;
– Cantitatea de glucide ( carbohidrați ) variază între 8 g și 11.6 g ;
– Cantitatea de proteine este cuprinsă între 0 g și 5 g .
– Cantitatea de sare variază între 0 g și 0.4 g .
Fiecare dintre cantitățile produselor studiate sunt cuprinse între 135 g și 300 g .
Cu ajutorul Aplicației Europene InfoCons , consumatorii pot scana etichetele produselor tip cafea gata preparară pentru a afla instant : ingredientele, valorile nutriționale, numericul de aditivi alimentari, cantitatea de zahăr, etc.
De asemenea, cu ajutorul calculatorului integrat în Aplicația Europeană InfoCons , consumatorii își pot seta cantitatea de produse pe care urmează să o consume , iar aplicația InfoCons le va dezvălui cantitatea de zahăr și caloriile regăsite în cantitatea de produs selectată .
Pentru a consulta studiul integral pe baza produselor tip cafea gata preparată , click AICI .