S-a tot vorbit, în ultimii ani, despre posibilitatea ca, în ciuda unei eficienţe clamate a Serviciului Parcări, Primăria Oradea să lase o firmă străină specializată să se ocupe de această activitate. Acum, când se fac schimbări în ceea ce priveşte numărul şi amplasarea locurilor de parcare, respectiv când încă cel puţin 2 parcări noi sunt în discuţie (subterana de pe str. Independenţei şi cea planificată pentru baza „Voinţa”), primarul Ilie Bolojan a nominalizat două companii pe care le-ar vedea gestionând activitatea cu pricina. Este vorba despre francezii de la Vinci (n.b.: care a devebit, între timp, Indigo) şi nemţii de la Apcoa. Întrebat despre această posibilitate, ca Municipalitatea să concesioneze acest domeniu aducător de bani frumoşi pentru bugetul local, Bolojan a declarat marţi (16 mai) că încearcă de mai multă vreme să discute serios cu o firmă de renume în domeniu şi că ideea ar fi ca respectivele companii să poată investi în parcările pe care, apoi, să le şi exploateze „pentru a face performanţă”. Cât despre politica tarifară în condiţii de operator privat, şeful administraţiei locale a precizat că aceasta ar rămâne un atribut al Consiliului Local. Desigur, este prematur să ne gândim că, în curând, măcar o parte a Oradiei va „cădea” pe mâinile parcagiilor străini, însă faptul că primarul a pronunţat numele a două firme cu renume în domeniu arată că este o intenţie serioasă. Care se va putea materializa într-un timp previzibil.




