Actualizat aprilie 7th, 2025 4:38 PM
mart. 19, 2013 Redacţia BihorŞtiri.ro Auto 1 4633 vizualizari
Bătălia francezilor în clasa compactă se orientează spre sedanul ieftin, numai bun pentru o familie sau excelent pentru o flotă business. Vorbim aici de mașini fiabile, spațioase, cu costuri de întreținere reduse și motorizări eficiente. În luptă vor intra două case mari din țara turnului Eiffel: Renault și PSA.
Casa Renault aruncă în aceastp luptă, în funcție de piață, DACIA Logan 2 și noul Renault Symbol. Dacă cână acum Symbol-ul deriva din Clio și putea fi numit un Clio cu portbagaj, de această dată mașina s-a schimbat radical. În trecut, Clio și Clio Symbol-ul de atunci erau identice. Apoi, Renault Clio a ajuns la o nouă generație, s-a schimbat radical, în timp ce fratele sedan a păstrat platforma și designul vechii generații, a suferit doar un mic facelift și cam atât. Firește, și categoria de preț în care se încadra Symbol era mai joasă. În 2013 în schimb, francezii de la Renault au strâns și mai mult șurubul. Renault Symbol 2013 nu se bazează pe generația anterioară a Clio-ului de pe piață ci este chiar o DACIA Logan 2. Astfel, avem două garanții. Una că Renault a dezvoltat de la zero o platformă bună pentru Logan-ul nostru cel de toate zilele, o platformă versatilă și performantă pe care construiește mai multe modele, chiar și sub sigla casei mama și a doua acea a calității. Spunem calitate, pentru că Renault Symbol 2013 este identic cu Logan-ul 2, cu excelția unor modificări estetice la partea frontașă, în interior și la spate. Tehnic, este aceeași mașină.
De cealată parte, PSA, adică Peugeot-Citroen încearcă să guste din acest segment de piață costruind și ei un sedan ieftin. După modelul platformelor împrumutate, devenit deja o tradiție la PSA, noile Citroen C-Elysee și Peugeot 301 sunt una și aceeași mașină. Avem totuși sigle diferite, elemente forntale care infuzează imaginea distrincă a celor două branduri și cam atât. Ba mai mult, sunt disponibile pe aceleași piețe. Spre deosebire de Renault care va vinde Logan-ul în unele țări și Symbol-ul în altele, PSA pune la bătaie inclusiv în România, ambele modele de la același preț de 10.900 EUR. DA, știu că aici veți începe să ne criticați și să ne spuneți că aceste rpețuri sunt demne de Skoda Octavia Tour, nicidecum de Logan. Dar, din păcate Octavia Tour nu mai există în oferte, Jetta e la alt preț, așa că tot acolo ajungem.
Concret, toate cele 4 autoturisme, care sunt de fapt doar două, se adresează aceleiași clientele. În interior în schimb, românul va găsi acasă ceea ce-i place. Cu toate că designul PSA șiroase mai bine a mașină străină decât cel al Logan-ului, atât la interior cât și la exterior, cu toate că modelele PSA dispun de opțiuni ca transmisie automată și climatornic automat, românul nostru va prefera sistemul de navigație cu touchscreen, mp3, bluetooth și alte gadgeturi la DOAR 300 EUR, adică DACIA MediaNav. Mai mult, un logan echipat full, cu motor pe benzină TCe de 0,9 litri și taxe extrem de mici sau un diesel de 1,5 litri cu performențe și consum excelente va ajunge în jurul prețului de pornire al modelelor PSA. Așa se face că Citroen C-Elysee și Paugeot 301 vor vinde în rândul companiilor dispuse să sacrifice mai mult pentru brand și al familiștilor cu punga mai largă și ochii flămânzi de muchii îndrăzneț tăiate.
dec. 03, 2021 0
iun. 28, 2021 0
iun. 26, 2021 0
apr. 13, 2021 0
mart. 21, 2025 0
feb. 21, 2025 0
feb. 12, 2025 0
feb. 07, 2025 0
decat sa-ti iei un second premium cu trecut necunoscut,de la geambasii mioritici ‘aduse din Germania’,mai bine C-Elysee/301 sau Logan nou…oricum, C-Elysee e peste Logan in autostrada la 130 km/h(asta ma interesa pe mine).Loganul dci are 3000 rotatii,parca merge fortat,te cam streseaza.C-Elysee are 2700 rotatii,mere normal,fiindca are cuplu mai mare si vitezele mult mai lungi,si confortul e mai bun.eu le-am incercat pe amandoua,am ramas la C-Elysee 1,6 DIESEL 🙂