Actualizat noiembrie 23rd, 2024 9:40 PM
mart. 14, 2018 Andrei Şandor Actualitate, Politică 0 1631 vizualizari
După ce ieri, 13 martie, Comisia Europeană a lansat iniţiativa întemeierii Autorităţii Europene a Muncii (AEM) – entitate care ar urma să susțină cetățenii, întreprinderile și administrațiile naționale în privinţa beneficierii de oportunitățile oferite de dreptul la liberă circulație și să asigure mobilitatea forței de muncă -, eurodeputatul Emilian Pavel (foto – arhivă) spune că ar fi oportun ca Bucureştiul să găzduiasă sediul acestei noi structuri de importanţă continentală. Preocupat, încă de la începutul mandatului său de europarlamentar, de chestiunea forţei de muncă din Uniune, bihoreanul crede că, „pentru a asigura o mobilitate echitabilă și pentru a ne proteja cetățenii, trebuie să eliminăm piața neagră a forței de muncă și să asigurăm o cooperare eficientă între Statele Membre”. În acest sens, Pavel e convins că AEM (n.b.: care ar trebui să funcţioneze din 2019) „e un pas important”, iar România trebuie să joace un rol important în crearea și funcționarea ei”. Reamintim că Emilian Pavel a fost votat europarlamentar al anului la categoria ocuparea forței de muncă
Printre prerogativele acestei Autorităţi se va număra distribuirea de informații despre oportunitățile de lucru, de ucenicie, precum și despre programele de mobilitate. De asemenea, AEM va acorda îndrumare referitoare la drepturi și obligații legate de traiul, munca și/sau funcționarea într-un alt stat membru al UE. În acelaşi timp, Comisia Europeană doreşte ca entitatea cea nouă să ajute la cooperarea dintre autoritățile naționale în context transfrontalier și să le ajute în a garanta că normele UE sunt respectate și corect implementate. Va fi posibilă şi acordarea de asistență pentru desfășurarea unor inspecții comune și concertate. Mai mult decât atât, AEM v putea media găsirea de soluții în cazul litigiilor transfrontaliere.
Printre argumentele care au stat la baza dorinţei de înfiinţare a acestei Autorităţi Europene a Muncii s-a numărat şi o statistică potrivit căreia există 17 milioane de cetăţeni europeni care muncesc într-o ţară a UE, alta decât cea de provenienţă. De asemenea, ar fi peste 2 milioane de angajaţi în domeniul transportului rutier care trec, zilnic, frontiere din interiorul UE având la bord mărfuri diverse sau pasageri.
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 22, 2024 0