Biroul de Comunicare al Universității din Oradea (UO) a transmis în cursul acestei zile concluziile evaluatorilor de la Agenţia Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS). Aceasta a avut loc în zilele de 2, 3 și 4 martie și a vizat în special evaluarea instituţională a UO. De asemenea, comisia a avut în vizor și cele 28 de programe de studii (specializări) de licenţă şi masterat de la 15 facultăţi. Pentru un calificativ mai trebuie, însă, să așteptăm până după ședința Consiliului ARACIS. Se pare că evaluatorii au apreciat eforturile conducerii UO „pentru rezolvarea problemelor din trecut, pentru modul tranşant în care a fost abordată şi rezolvată majoritatea problemelor cu care s-a confruntat instituţia în ultimii ani”. De asemenea, conform unei informări primite luni (7 martie) de la Biroul de Comunicare din cadrul instituției de învățământ superior, este apreciată dezvoltarea cercetării, recomandarea evaluatorilor fiind legată de „implicarea unui număr cât mai mare de cadre didactice în cercetare, respectarea eticii în cercetare, amintind problemele de plagiat cu care s-a confruntat UO în trecut”. Conform concluziilor echipei ARACIS care s-a ocupat de Oradea, referitor la activitatea didactică, „s-a constatat că s-a introdus ordine în programele de studii, însă UO, pentru a realiza un transfer de cunoştinţe eficient, trebuie să pună mai mult accent pe evaluarea continuă a studenţilor pe parcursul semestrului, în defavoarea celei sumative din timpul sesiunilor de examene. De asemenea, dezvoltarea resurselor de învăţare precum şi a dotării bibliotecilor trebuie să devină o prioritate pentru toate facultăţile”. Șeful misiunii ARACIS, prof. dr. Lazăr Vlăsceanu, consideră că UO „este suficient de dezvoltată cantitativ, dar fragmentată, putându-se lua în considerare chiar o reorganizare a facultăţilor în funcţie de domeniile de studiu”. Povața aceasta poate fi pusă și în contextul noii legi a Educației care impune o nouă clasificare a instituţiilor de învăţământ superior. Astfel, UO „trebuie să se identifice cu misiunea care i se potriveşte cel mai bine şi să obţină performanţe remarcabile”.