Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
mai 30, 2011 Andrei Şandor Actualitate 0 2299 vizualizari
De la un obiectiv nemodernizat și din ce în ce mai lipsit de interes pentru companiile aeriene, aerogara din Oradea este pe calea de a renaște din propriul moloz. Cu terminalul aproape refăcut pentru ca să se conformeze nevoilor spațiului Schengen, conducerea Aeroportului se pregătește și pentru partea de pistă. Consiliului Județean (CJ) Bihor (administrator al unității) i se propune să aprobe documentația tehnico-economică vizând extindera și modernizarea unor suprafețe aeroportuare. Afacerea ar costa în total peste 31 milioane euro. Pe lângă demolarea și refacerea (prelungirea) pistei de aterizare/decolare, urmează ca la Oradea să fie realizate și 2 căi de rulare botezate Alfa și Bravo. Ședința ordinară din luna în curs a aleșilor județeni va avea loc mâine, 31 mai.
Potrivit datelor postate pe site-ul oficial al CJ, urmează ca extinderea pistei să însemne un plus de 300 m (150 m pe direcția nord și 150 m pe direcția sud). De asemenea, calea de rulare Bravo „este prevăzută a se realiza într-o fază ulterioară”. În schimb, rămâne pe rol o platformă de îmbarcare/debarcare, sistemele de balizaj luminos pentru categoria II de operare (pentru pista de decolare-aterizare, pentru căile de rulare și pentru platforma de îmbarcare/debarcare), sistemul de alimentare cu energie electrică de bază și de rezervă pentru sistemele de balizaj luminos, sistemul de telecomandă pentru sistemele de balizaj luminos, respectiv un sistem de iluminat pentru platforma de imbarcare/debarcare, cu piloni de iluminat echipați cu proiectoare. În documentația aferentă proiectului care va fi pe masa consilierilor județeni se regăsește și realizarea uzinei electrice care va cuprinde echipamentele pentru asigurarea alimentării cu energie electrică de bază și de rezervă pentru sistemele de balizaj luminos, precum și echipamentele pentru telecomanda sistemelor de balizaj luminos. Din proiectul de hotărâre reiese că investiția totală de peste 31 milioane euro va fi împărțită în două etape. Astfel, într-o primă fază se intenționează construirea noii piste de decolare–aterizare, a căii de rulare Alfa, a platforma de debarcare/îmbarcare, a drumului de legătură între platforme și uzina electrică (inclusiv toate lucrările de instalații electrice și balizaj și rețele de canalizare). Partea I a extinderii a fost evaluată la 116.926.000,306 lei (cu TVA), adică în jur de 28.491.000,51euro. Etapa a II-a, care va presupune realizarea căii de rulare Bravo, ar urma să coste 12.825.000,461 lei (cu TVA), echivalentul a aproximativ 3.125.000,189 euro.
aug. 06, 2024 0
iul. 15, 2024 0
mai 21, 2024 0
mai 02, 2024 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0