A doua ediție a conferinței interjudețene la Oradea

Direcția de Asistență Socială Oradea (DAS Oradea) alături de Creșa Oradea, structură aflată în subordinea sa, a organizat cea de-a doua ediție a Conferinței interjudețene la Oradea. Întâlnirea a adus laolaltă cadre didactice, inspectori școlari și reprezentanți ai creșelor din 7 județe: Hunedoara (Deva), Satu Mare, Dolj (Craiova), Maramureș (Baia Mare), Sălaj (Zalău), Bistrița-Năsăud și Arad.

În deschiderea evenimentului a luat cuvântul Anca Grama, director executiv al Direcției de Asistență Socială Oradea, urmată de Florin Birta, primarul Municipiului Oradea, Maria Agape, director Creșa Oradea, Alin Ștefănuț, inspector școlar general ISJ Bihor, Georgeta Bara, inspector pentru educație timpurie, Eugenia Borbei, secretar general al Municipiului Oradea, precum și Laurențiu Chiena, directorul direcției care administrează unitățile de învățământ și spitalele din municipiul Oradea.

Anca Grama a evidențiat eforturile administrației locale de a dezvolta sistemul de creșe și a subliniat importanța parteneriatului interinstituțional: „Mă bucur enorm să ne revedem la a doua ediție a conferinței, un eveniment care subliniază că educația timpurie este un efort comun, o muncă de echipă care pune în centrul său copilul. În acest context, vreau să vă spun că apreciez foarte mult ceea ce faceți! Aveți o meserie extraordinar de frumoasă și, în același timp, foarte solicitantă, iar rolul pe care îl aveți pentru copiii noștri este inestimabil. Am avut plăcerea ca în luna mai să inaugurăm o creșă nou construită printr-un program național, cea cu cea mai mare capacitate din prezent, iar anul viitor vom deschide încă o unitate într-o zonă aglomerată, tot prin programul național. Toate aceste investiții ne-au permis să oferim tinerelor familii din Oradea condiții bune și foarte bune pentru copiii lor, iar feedbackul de la părinți ne confirmă că lucrurile funcționează foarte bine. Doresc să o felicit pe colega mea, Maria Agape, directorul Creșa Oradea, care face ca lucrurile să funcționeze impecabil pentru cei aproape 1.000 de copilași și părinții acestora, și pentru că a reușit să creeze un colectiv frumos, o echipă unită. Mulțumiri merg și către colegii de la Primăria Oradea, spre domnul primar Florin Birta, doamna secretar general Eugenia Borbei, care ne-a sprijinit în toate modificările legislative și domnului Laurențiu Chiena. Nu în ultimul rând, mulțumesc partenerilor noștri de la Inspectoratul Școlar Județean, domnului inspector general Alin Ștefănuț și doamnei inspector Georgeta Bara, fără de care toate demersurile noastre ar fi în zadar. Oradea este un model în ceea ce privește buna colaborare între instituții. Vă doresc mult succes, putere de muncă și să aveți în continuare grijă de copilașii noștri așa cum știți voi mai bine!”

Primarul Municipiului Oradea, Florin Birta, a subliniat rolul esențial al educației timpurii: „Educația timpurie este fundația pe care se construiește viitorul copiilor noștri. Pentru noi, la Oradea, este esențial ca părinții să aibă încredere în sistemul public de creșe și în oamenii care, zi de zi, contribuie la formarea celor mici. Vom continua să investim în infrastructura educațională și în dezvoltarea resursei umane, pentru ca fiecare copil să pornească la drum cu cele mai bune șanse.” El a reamintit faptul că administrația orădeană a făcut, în ultimii ani, pași importanți în extinderea rețelei de creșe, răspunzând unei nevoi tot mai mari a familiilor tinere.

La rândul său, Maria Agape, director Creșa Oradea, a explicat alegerea temei: „Am ales tema – Joc și învățare în educația timpurie- pentru că jocul este primul limbaj al copilului. Prin joacă, copilul descoperă lumea, relaționează și învață să aibă încredere în sine. Educația de calitate se construiește prin înțelegerea acestei etape esențiale și prin sprijinul pe care îl oferim părinților în fiecare zi.”

Participanții au analizat impactul jocului asupra dezvoltării copilului și modalitățile prin care mediul educațional poate încuraja învățarea prin descoperire și bucurie, consolidând schimbul de bune practici la nivel interjudețean.

Evenimentul a fost posibil cu sprijinul sponsorilor SC Select Catering SRL, Black Wolf Coffee și Familia Darabont, cărora le mulțumim pentru implicarea și generozitatea manifestată.

Conferința s-a desfășurat pe durata a două zile și a continuat cu sesiuni de lucru, cu o vizită la Cetatea Oradea și la noua creșă, construită pe strada Ion Irimescu din cartierul Nufărul.

Distribuie