Actualizat noiembrie 22nd, 2024 6:50 PM
feb. 07, 2024 Adrian Popa Actualitate, Administrație 0 701 vizualizari
Peste 500.000 de participanți la evenimente, primul proiect CRM la nivel de destinație turistică din România și 3 evenimente în premieră națională – sunt doar câteva din realizările majore prezentate în raportul APTOR pe 2023.
Azi, 7 februarie, directorul general APTOR, Alexandru Chira, a susținut o conferință de presă în care a prezentat realizările Asociației pentru promovarea turismului din Oradea și regiune (Visit Oradea) pentru anul 2023.
„Mă bucur că, după estimările noastre, 500.000 de participanți s-au bucurat de agenda orădeană și că am încheiat anul 2023 cu peste 225.000 de turiști; suntem cu doar 4% în urma cifrelor pre-pandemie, comparativ cu anul 2019. Anul trecut, ne-am îndreptat atenția spre ecosistemul turistic local, venind cu inițiative în sprijinul antreprenorilor care răspund de calitatea experiențelor turistice din Oradea.” a declarat directorul general APTOR.
În cadrul conferinței au fost prezentate date despre fluxurile turistice din anul 2023, materialele și campaniile de promovare realizate de APTOR, acțiunile de susținere a turismului și a industriei HORECA locale, dar și măsurile de sprijin acordate agențiilor de turism pentru pachetele de tip city-break, respectiv campania „Oradea, cu drag!”. Pentru al patrulea an Visit Oradea, cu ajutorul Primăriei Municipiului Oradea și al partenerilor, a oferit gratuități și beneficii pentru cei 4.420 de turiști înregistrați în campanie.
În continuare, s-a prezentat a doua ediție a campaniei de tururi ghidate gratuite, care s-a desfășurat în fiecare weekend din perioada 1 iunie – 17 septembrie 2023. Acestea au fost adresate tuturor turiștilor și orădenilor interesați de descoperirea muzeului în aer liber, Oradea. Tururile s-au realizat în limba română, engleză și maghiară și au durat aproximativ 2.5 – 3 ore fiecare. Proiectul a avut un real succes și a adunat 1.191 de participanți, o creștere semnificativă față de 2022, când au participat 485 de persoane.
Directorul APTOR a prezentat analiza evoluției turistice pe luni calendaristice, menționând că cea mai performantă din punct de vedere al înnoptărilor a fost luna decembrie, cu un record de 30.141 turiști raportat la datele statistice INS din perioada 2015-2023. Oradea și-a păstrat locul în top 10 destinații turistice, fiind prezentă pe locul 8.
În ceea ce privește campaniile de promovare a orașului, echipa APTOR s-a axat pe promovarea masivă în mediul online a obiectivelor turistice, creând clipuri video care s-au bucurat de apreciere pe canalele de social media ale Visit Oradea: Facebook, Instagram, YouTube și TikTok. Cel mai mare impact s-a înregistrat în platforma Facebook, cu un impact anual de peste 1,8 M persoane. De asemenea, Google a premiat cu Recenzia de Aur 9 monumente istorice, castele și cetăți din fiecare regiune a țării, printre care și Cetatea Oradea.
Un alt punct al conferinței l-a constituit o trecere în revistă a celor 31 de evenimente implementate, precum și a celor desfășurate în Cetatea Oradea cu sprijinul Visit Oradea.
Totodată, au fost prezentate târgurile și evenimentele de turism la care a participat echipa în anul 2023: Târgul de Turism al României (23-25 februarie), ITB Berlin (7-9 martie), Târgul Mondial de Turism de la Londra (6-8 noiembrie), European Medical Tourism Fair (16-17 noiembrie), Tour and Travel Warsaw (23-25 noiembrie).
În premieră în România, APTOR a lansat în sprijinul ecosistemului turistic local o platformă digitală de management integrat a prezenței online la nivelul destinației de tip CRM (Customer relationship system), realizată în parteneriat cu Primăria Municipiului Oradea.
În cadrul platformei au fost înscriși, în urma unei serii de întâlniri, cei mai activi stakeholderi din sectorul turistic: reprezentanți ai HoReCa, ai instituțiilor de cultură și ai agențiilor de turism.
În încheierea conferinței de presă, Alexandru Chira, directorul general a ținut să mulțumească individual întregii echipe Visit Oradea, invitându-i în sala de conferință și prezentându-i pe fiecare în parte.
APTOR mulțumește Primăriei Oradea, instituțiilor, presei, colaboratorilor și nu în ultimul rând voluntarilor participanți la evenimentele orădene, pentru deschidere și efortul consistent depus în 2023 pentru promovarea orașului Oradea.
nov. 11, 2024 0
sept. 03, 2024 0
iun. 21, 2024 0
apr. 01, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0