Actualizat noiembrie 23rd, 2024 1:47 PM
iun. 06, 2012 Florin Coman Actualitate 0 2537 vizualizari
Oradea face ce face și tot la tramvaie second-hand nemțești ajunge! Societatea de transport în comun de la Oradea (OTL) a achiziționat recent din Germania 4 garnituri de tramvaie la mâna a doua. Mijloacele de transport în comun vor fi puse în funcțiune în aproximativ o săptămână. Așa cum a explicat miercuri (6 iunie) managerul Csuzi Istvan, OTL a căutat în Germania tramvaie care să fie asemănătoare cu ale noastre, dar să aibă o vechime mai mică. La ora actuală regia de transport deține 10 Siemens-uri și 63 de Tatra vechi, costul de reparații pentru cele din urmă fiind foarte mare.
“Spre exemplu să schimbi un accelerator la un astfel de tramvai costă 8.000 de euro și nu are rost să cumperi o piesă care va ține mai mult decât tramvaiul în sine”, a spus Csuzi Istvan. Astfel, s-a decis cumpărarea a 4 garnituri, prețul fiind de 15.000 de euro pe tramvai. “Le-am luat la preț de fier vechi. Pe lângă acești bani transportul lor ne-a costat 50.000 de euro”, a mai spus Csuzi Istvan.
La sosire cele patru tramvaie au un aspect îndoielnic, fiind murdare și desenate cu graffiti (vezi galeria foto), însă OTL le recondiționează înainte de a le pune în circulație. “Pentru recondiționarea unui astfel de tramvai materialele ne costă 200 de lei, iar manopera 500 de lei”, a explicat șeful secției de tramvaie, Liviu Tuduc. Cele patru garnituri au o vechime de 25 de ani, față de minim 35 de ani cat au cele deținute deja de OTL și pot fi reparate ușor și ieftin cu piese rămase de la tramvaiele orădene scoase din circulație.
Povestea dintre OTL și tramvaiele second-hand din Germania este una care datează încă din epoca PD a Primăriei Oradea. Fosta regie autonomă a vrut să cumpere un lot de 23 de garnituri de tramvai pentru 1,5 milioane euro, dar prefectul de atunci, Ilie Bolojan, a blocat achiziția și a atacat în instanță deciziile aferente ale Consiliului Local pe motiv că prețurile erau prea mari pentru o achiziție făcută în urma unei negocieri cu un singur ofertant. Cu toate că Justiția nu a dat dreptate Prefecturii, cele 23 de tramvaie nu au mai putut fi cumpărate de Oradea pentru că, între timp, din cauza tergiversării achiziției, nemții le-au vândut altui client. Urmarea o știm: Municipalitatea a optat în 2007 pentru cumpărarea de tramvaie noi, marca Siemens, asumându-și plata a 27 milioane euro pentru cele 10 garnituri moderne. Ironia poveștii este că, acum, același Ilie Bolojan trebuie să gestioneze plata tramvaielor austrice noi, în calitate de primar.
[nggallery id=983]
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 19, 2024 Comentariile sunt închise pentru Oradea se pregătește pentru sărbători: Iluminatul festiv prinde contur
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0