Actualizat noiembrie 24th, 2024 10:54 PM
apr. 23, 2012 Andrei Şandor Actualitate 0 1218 vizualizari
23 aprilie 2008. Perioadă de precampanie electorală. Primarul interimar Mihai Groza și șefii de la firma Siemens taie panglica inaugurală din stația de tramvai de lângă Biserica Sf. Ladislau din Municipiul Oradea în cinstea primului tramvai Siemens adus din Austria. Achiziția controversată a fost derulată în condiții nu tocmai pașnice, căci fosta administrație a susținut mereu că a ajuns la „poarta” austriecilor din cauza fostului prefect Ilie Bolojan, care a stopat procedurile de cumpărare a unui lot de tramvaie second hand din Berlin. Nu pentru că erau la mâna a doua, ci din cauza prețului de achiziție considerat prea mare (67.000 euro/bucată) și pentru că Primăria nu a organizat licitație publică. Devenit între timp candidat al PNL pentru funcția de primar al Oradiei, Bolojan a criticat cheltuirea sumei de aproape 30 milioane euro (pentru cele 10 tramvaie noi), în condițiile în care nici măcar Bucureștiul nu și-a permis asemenea investiții. Într-o postare de pe blogul său (datată 16 aprilie, deci cu câteva zile înainte de punerea în funcțiune a primului Siemens de 2,7 milioane euro), fostul prefect, culmea, scrie despre soluția tramvaielor cumpărate la mâna a doua: „În toate oraşele din ţară unde au fost achiziţionate tramvaie din străinătate, preţurile au oscilat între 7 şi 15 mii de euro, optându-se pentru varianta second-hand. La Iaşi, de exemplu, la începutul acestui an (2008), municipalitatea a achiziţionat tramvaie second-hand modernizate. Acestea au costat 7000 euro/bucata, pentru transport plătindu-se încă 8000 de euro. Piaţa vest-europeană oferă suficiente tramvaie second-hand modernizate, prin urmare argumentul inexistenţei unei astfel de oferte la preţuri rezonabile nu stă în picioare”. Devenit primar, Ilie Bolojan nu a scăpat de „blestemul” Siemens-urilor. În 2012, Municipalitatea orădeană înregistrează cel mai înalt nivel de plată a diverselor rate bancare, printre care se numără și cele aferente creditului pentru tramvaiele Siemens. De asemenea, din acest an, garniturile fabricate în Austria încep să iasă din garanție, în ordinea venirii lor la Oradea. Directorul OTL, Csuzi Istvan, anunța încă din luna decembrie că societatea de transport în comun se află în negociere cu Siemens pentru prelungirea garanției, serviciu care va mai costa aproximativ 500.000 euro, dar care nu va cuprinde decât mentenanța preventivă.
23 aprilie 2012. Din nou perioadă de precampanie electorală. Ilie Bolojan candidează pentru al doilea mandat. Mihai Groza candidează și el. De data asta, nu tramvaiele vor conta în pierderea/câștigarea alegerilor.
mai 30, 2013 1
mai 07, 2012 0
nov. 24, 2011 0
sept. 02, 2011 0
nov. 24, 2024 0
nov. 24, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0